۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۵۹۸۷۱۳
در مدرسه علمیه الزهرا گیشا برگزار شد؛

نمایشگاه ۵۰ سال پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی، بستر تحقق تمدن نوین اسلامی

نمایشگاه ۵۰ سال پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی، بستر تحقق تمدن نوین اسلامی
نمایشگاه ۵۰ سال پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی، بستر تحقق تمدن نوین اسلامی در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.

معصومه سادات صادقی مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برپایی نمایشگاه 50 سال پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی، بستر تمدن نوین فرهنگی در همین مدرسه علمیه خبرداد و گفت: با توجه به قرار گرفتن در دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم آن و از سوی دیگر اهمیت تمدن سازی اسلامی و وظیفه خطیر حوزه های علمیه در این زمینه، نمایشگاه پنجاه سال پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی، بستر تحقق تمدن نوین اسلامی با همکاری حسینیه اندیشه قم در این مدرسه برگزار شد.

وی افزود: این نمایشگاه که از ۲۷ بهمن ماه افتتاح شد، در دو نوبت صبح و عصر میزبان بازدیدکنندگان محترم قرار گرفته است.

صادقی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه حدود ۴۰۰ اثر و دستاورد در زمینه های مختلف تمدن سازی اسلامی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است، ابراز کرد: این نمایشگاه با استقبال گسترده بازدیدکنندگان و جامعه علمی روبرو شده به همین سبب زمان بازدید یک روز تمدید شد.

در ادامه خانم کشتکاران از مسؤولان حسینیه اندیشه قم درباره محتوای علمی این نمایشگاه گفت: برای شناخت اجمالی از محتویات این نمایشگاه بسنده می کنیم به نقل عبارتی از مرحوم سید منیر الدین حسینی الهاشمی، در سال های اولیه شروع فعالیت عمیق علمی خود در سال ۶۳ بیان داشتند: سلطه کفار بر مسلمانان همیشه از طریق غارت اموال و تصرف اراضی نبوده است؛ زیرا این حربه شناخته شده و راه مقابله با آن نیز تجربه شده است. آن چه باید به ظرافت در یافت، حمله فرهنگی کفار است که  از طریق معادلات کارشناسی، تکنیکی و در شکل ابزار صورت می پذیرد.

وی افزود: نظام اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، روابط اجتماعی و حتی نظام خانوادگی وقتی تحت سیطره فرمول ها، روش ها، تکنیک ها و ابزار وارداتی کفار قرار می گیرد، چیزی جز هجوم کفر بر توحید نیست. به عبارت دیگر، اگر مدیریت مسلمانان در بخش علوم انسانی همانند اداره کفار باشد، مدیریت مسلمانان تحت فرمول های علمی محض نبوده، بلکه تحت مدیریت کفار خواهد بود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات