۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۹۸۹۹۹
امام جمعه تبریز:

همه برای ارتقای سطح کارآمدی انقلاب تلاش کنند

همه برای ارتقای سطح کارآمدی انقلاب تلاش کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: تلاش برای ارتقای سطح کارآمدی انقلاب و حرکت در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی رسالت همگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش ملی «انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت‌ها، چالش‌ها» با اشاره به نقش مهم رهبری در تداوم نهضت ملت ایران علیه استکبار جهانی اظهار داشت: نقش بی‌بدیل رهبر انقلاب در هدایت و راهنمایی کشتی انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این‌که دشمنان در طول چهل سال گذشته برای براندازی انقلاب اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌اند، خاطرنشان کرد: این تفکر آینده‌نگر و هوشمندانه رهبری بوده که انقلاب اسلامی را از امواج سهمگین توطئه‌ها و دسیسه‌ها به سلامت نجات داده است، به همین دلیل است که دشمنان همواره به دنبال تخریب شأن، نقش و جایگاه ولایت بوده و هستند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که امروز در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، نظام با چالش‌های جدیدی روبه‌رو است، تصریح کرد: این انقلاب دو تفکر لیبرالیسم و سوسیالیسم را به چالش کشیده است، از این رو از سوی هر دو جناح مورد هجمه قرار گرفته، در چنین شرایطی نیازمند هوشمندی، بصیرت و حضور در صحنه هستیم.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی با اتکا به اندیشه های ناب اسلامی یک نظام مستقل را برقرار کرده است، افزود: امروز صدور اندیشه انقلاب اسلامی با موانع و چالش‌‌های بسیاری مواجه است، شرایط فعلی اقتضا می‌کند تا همه مسؤولان، مردم و جوانان با درک صحیح موقعیت؛ نسبت به تحقق مطالبات رهبری در گام دوم انقلاب اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که تلاش برای ارتقای سطح کارآمدی انقلاب و حرکت در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی رسالت همگان است، بیان کرد: این انقلاب، تاثیرات و بازتاب‌های گسترده و عمیقی در منطقه و بین‌الملل داشته که با پایان دادن به نظام طاغوت، کشور را از انحطاط رهایی بخشید.

وی با اشاره به پیشرفت های شگفت‌انگیز کشور در عرصه های مختلف علمی، سازندگی، عمرانی، اقتصادی و ... گفت: هزاران واحد دانشگاهی و صدها شرکت دانش بنیان از جمله برکات انقلاب اسلامی است که زمینه رشد و تعالی کشور در عرصه های مختلف را فراهم کرده اند.

امام جمعه تبریز با تشریح دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی تصریح کرد: احیای حاکمیت دینی عامل اصلی استقلال، عظمت و عزت ایران اسلامی بوده است، انقلاب اسلامی با شعار محوری استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی امروز مستقل‌ترین کشور منطقه و مقتدرترین کشور جهان است./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات