۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۹۹۱۷۱
ویژه اساتید حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری؛

فراخوان دومین جشنواره علمی آیت الله دهکردی در شهرکرد اعلام شد

فراخوان دومین جشنواره علمی آیت الله دهکردی در شهرکرد اعلام شد
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اعلام فراخوان دومین جشنواره آیت الله دهکردی (ره) در شهرکرد، گفت: این جشنواره ویژه اساتید حوزه استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اعلام فراخوان دومین جشنواره استانی آیت الله دهکردی (ره) در شهرکرد خاطرنشان کرد: این جشنواره ویژه اساتید خواهر و برادر حوزه‌های علمیه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره آیت الله دهکردی یک جشنواره کاملا علمی است، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره رشد امور پژوهشی و تحقیقاتی در بین اساتید حوزه‌های علمیه استان است.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه آخرین فرصت ارسال آثار و مقالات علمی به این جشنواره پایان مردادماه سال آینده است، خاطرنشان کرد: اساتید و فضلای حوزه‌های علمیه برادران و خواهران می‌توانند آثار خود را به مدیریت‌های استانی در این بازه زمانی تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه این جشنواره با معرفی برترین‌ها در بهمن ماه سال آینده برگزار می‌شود، گفت: آثار برتر پس از داوری از سوی اساتید باتجربه و متخصص استانی حوزه و دانشگاه، در قالب مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جشنواره آیت الله دهکردی در راستای جشنواره علامه حلی برگزار می‌شود، افزود: تفاوت این دو جشنواره در این است که جشنواره آیت الله دهکردی درون استانی و تنها ویژه اساتید است و شرط سنی ندارد، اما در جشنواره علامه حلی شرط سنی یک اصل است و بیشتر طلاب جوان در آن شرکت می‌کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه نخستین دوره این جشنواره امسال با معرفی برگزیدگان برگزار شد، افزود: نخستین دوره جشنواره علمی آیت الله دهکردی امسال ویژه برادران برگزار شد که در این دوره از ۱۰ اثر برگزیده اساتید مدارس علمیه برادران تقدیر به عمل آمد.

وی با بیان اینکه این جشنواره علمی با موضوع آزاد برگزار می‌شود، ادامه داد: انتظار ما این است که مقالات اساتید متناسب با نیاز روز جامعه باشد.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه باید توجه به امور پژوهشی در حوزه‌های علمیه جزء اولویت‌های مسؤولان، طلاب و اساتید باشد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های پژوهشی در همه عرصه‌ها معیار سنجش عملکرد جوامع علمی است؛ باید به سمتی حرکت کنیم که برجسته‌ترین پژوهش‌ها در حوزه‌های علمیه صورت گیرد و این نیازمند برنامه ریزی است./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات