۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۹۹۳۰۲
رییس ستاد زکات شهرستان کاشان خبر داد؛

رتبه دوم شهرستان کاشان در پرداخت زکات

رتبه دوم شهرستان کاشان در پرداخت زکات
رییس ستاد زکات شهرستان کاشان گفت: شهرستان کاشان در پرداخت زکات رتبه دوم استان اصفهان را در سال ۹۷ به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجید سهراب زاده شب گذشته در همایش زکات شهر قمصر کاشان که در سالن اجتماعات شهرداری قمصر برگزار شد، گفت: شهرداری قمصر محصول گل محمدی سه گلستان خود را به وسعت ۱۰ هزار مترمربع به شورای زکات قمصر اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه مردم نیکو کار قمصر نیز از یک بوته گل محمدی تا ۱۵ هزار متر از اراضی گل محمدی خود را در قالب زکات مستحبی به محرومین اختصاص دادند، افزود: در زکات مستحبی برای کمک به محرومین جامعه کمیت مهم نیست بلکه مهم این است که هر کس نسبت به توان خود کمک کند.

حجت الاسلام سهراب زاده همچنین با اشاره به اینکه در اجرای طرح گلاب مطهر و تبلیغ چهره به چهره برای اخذ زکات مستحبه به هرمنطقه‌ای از شهر قمصر مراجعه شده است مردم از این طرح استقبال و کمک کردند، گفت: مردم شهر قمصر دراجرای طرح گلاب مطهر برای زکات مستحبه از یک شیشه گلاب تا ۲۰ گالن گلاب را به این امر اختصاص دادند.

وی میزان زکات جمع آوری شده از سوی شورای زکات قمصر در سال جاری را ۸۰۰ کیلوگرم گل محمدی، ۲۰ راس گوسفند، اختصاص ماهانه ۸۰ پرس غذا از رستوران‌های قمصر برای محرومین، اعزام ۳۰ نفر از محرومین به زیارت امام رضا (ع) در مشهد مقدس، خريد۵۰۰ میلیون ریال جهیزیه و سیسمونی و ۲ میلیارد ریال هزينه براي پروژه‌های عام المنفعه اعلام کرد.

به گفته وی، زکات جمع آوری شده در قمصر کاشان برای محرومین در امور معیشتی، درمان و تهیه جهیزیه و سیسمونی خانواده‌های بی بضاعت در قمصر کاشان هزینه شده است.

رییس ستاد زکات شهرستان کاشان یادآور شد: براساس قانون زکات‌های دریافت شده از هر شهر و منطقه‌ای در همان شهر و منطقه نیز هزینه می‌شود و زکات دریافت شده در قمصر نیز در همان محل هزینه شده است.

حجت الاسلام سهراب زاده در ادامه با اشاره به اینکه شورای زکات در ۶ شهر تابعه کاشان و ۴ بخش و ۴۶ روستای شهرستان کاشان تشکیل و فعالیت دارند، گفت: هدف از تشکیل شورای زکات احیای این امر واجب فراموش شده و مشارکت همه مردم در پرداخت زکات است.

وی در ادامه از انتخاب شورای زکات شهر قمصر کاشان به عنوان شورای نمونه شهرستان كاشان در سال ۹۷ خبرداد و افزود: شورای زکات قمصر در بین ۵۲ شهر و بخش و روستای تابعه شهرستان کاشان به عنوان شورای زکات در سال ۹۷ انتخاب و معرفی شد.

رییس ستاد شهرستان کاشان یادآور شد: شهرستان کاشان در پرداخت زکات رتبه دوم استان اصفهان را در سال ۹۷ به خود اختصاص داد.

حجت الاسلام سهراب زاده همچنین از جمع آوری حدود ۳۰ میلیارد ریال زکات واجب، مستحب و فطره در سال جاری در شهرستان کاشان خبرداد و اظهار داشت: این میزان زکات برای تهیه مسکن محرومین، پروژه ها، معیشت محرومین و تهیه جهيزيه و سیسمونی خانواده‌های بی بضاعت در شهرستان کاشان هزینه شده است.

به گفته وی به دلیل موارد اندک زکات واجب در کاشان، براساس فتوای علمای عظام زکات مستحبی جایگزین زکات واجب در شهرستان کاشان شده است و گلگاران پایتخت گلاب ایران از طرح زکات مستحبه گلاب مطهر  استقبال شایانی کرده اند.

لازم به ذکر است در حاشیه همایش زکات شهر قمصر کاشان مؤسسه خیریه ریحانه المصطفی قمصر نیز با حضور مسؤولان شهرستان کاشان و شهر قمصر کاشان افتتاح شد./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات