۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۹۹۳۳۳
امام جمعه تبریز:

سفر بشار اسد به ایران نشان از شکست توطئه‌های آمریکا دارد

سفر بشار اسد به ایران نشان از شکست توطئه‌های آمریکا دارد
حجت‌الاسلام و‌المسلمین آل‌هاشم با اشاره به سفر بشار اسد به ایران، گفت: توطئه های نظام استکبار برای تغییر نظام سیاسی و قانونی سوریه شکست خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با انتقاد از برخی اظهارت طرح شده در خصوص جنگ تحمیلی اظهار داشت: عده‌ای می گویند گرچه در ظاهر پیروز جنگ بودیم اما در واقع بازنده اصلی جنگ ایران بود، چرا که جنگ باعث شد کشور ما از توسعه و پیشرفت باز ماند.

وی در پاسخ سخنان این افراد تصریح کرد: جنگ با تمامی خسارت هایی که داشت، باعث شد ما روی پای خود بایستیم و به دشمنان بفهمانیم که برای استقلال کشور آرمان ملت ایران خود کفایی در همه زمینه ها است و مصداق بارز آن دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای با  همت بلند دانشمندان جوان انقلابی ایران عزیز بوده است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر بشار اسد؛ رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این دیدار یکی از مهم‌ترین تحولات منطقه و جهان در مقطع حساس کنونی بوده که پیام‌هایی برای مخالفان جبهه مقاومت اسلامی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: سفر بشار اسد حاکی از آن است که تمام توطئه های نظام استکبار به سرکردگی آمریکا که سعی داشتند با جنگ تمام عیار نظام سیاسی و قانونی سوریه را سرنگون کنند؛ شکست خورده است. این سفر نشان از تحقق وعده الهی و پیروزی جبهه مقاومت و ناکامی آمریکا در تثبت اهداف شوم خود در منطقه دارد‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره وضعیت آشفته بازار گوشت و گرانی کالاهای اساسی در کشور گفت: هرچند برای تنظیم بازار دولت اقدام به واردات گوشت کرده است، اما هر روز شاهد صف های طولانی مردم برای خرید آن هستیم که این موضوع نشان می‌دهد دست های پشت پرده وجود دارد و گوشت قاچاق می‌شود.

امام جمعه تبریز خواستار نظارت و کنترل قیمت های بازار از سوی دستگاه های مسؤول شد و با تاکید بر اتخاذ راهکارهای عملی برای قطع دست دلالان از بازار گوشت تصریح کرد: نهاد های نظارتی با تلاشی مجددانه و مضاعف در این زمینه باید وارد عمل شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه تبریز نیز در ادامه سلسله مباحث گفتار نیک از دیدگاه قرآن اظهار داشت: باید یاد بگیریم که نیک و طیب سخن بگوییم چرا که گفتاری در پیشگاه خداوند پسندیده است که پاکیزه و صادق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رفتار و اخلاق حسنه و داشتن سخن نیک در روابط اجتماعی را با اهمیت دانست و گفت: به عنوان مثال نیکو صحبت کردن با افرادی که دست نیاز به سوی ما دراز می‌کنند از اخلاق پسندیده دینی و اسلامی است./935/د102/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات