۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۳۴۰
با گرامیداشت یاد شهیدان قاضی و مدنی؛

روحانیان رزمنده استان آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند

روحانیان رزمنده استان آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند
همایش تجلیل از روحاینان رزمنده و طلبه استان آذربایجان‌شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان آیت الله قاضی طباطبایی و مدنی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در همایش تجلیل از روحانیان رزمنده استان اظهار داشت: نهاد مقدس روحانیت در سنگرهای مختلف از ابتدای انقلاب نقش های بی بدیل ایفا کرده که بسیج کردن مردم از مصادیق بارز آن است و تاثیرات تعیین کننده و راهبردی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی داشته است.

وی با بیان اینکه اگر به تاریخ نگاه کنیم، می‌بینیم که علمای شیعه همواره مسؤولیت راهنمایی مردم را عهده‌دار بودند، گفت: نهاد مقدس روحانیت در مبارزات علیه حکومت‌های ظالم در پیشاپیش مردم حرکت کرده‌اند و همچنین در بسیج کردن مردم نقشی بی بدیل ایفا کرده اند.

امام جمعه تبریز افزود: با پیروزی انقلاب و پدیدآمدن افق‌های تازه، مسؤولیت‌های سنگینی برعهده روحانیت گذاشته شده است که حفظ و پاسداری از نظام اسلامی و تبلیغ ارزش‌های دینی و آرمان‌های حضرت امام برعهده این علما بوده است.

وی با تاکید بر این‌که نظام جمهوری اسلامی از آغاز با عنوان نظام روحانی شناخته شده است و امکان تفکیک روحانیت از نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، افزود: روحانیت در جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف از جمله دفاع مقدس، راهپیمایی‌ها و انتخابات بسیج کننده مردم بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی نقش روحانیت را در پیروزی و استمرار انقلاب نقش فراموش نشدنی دانست و گفت: روحانیان در ترویج فرهنگ ایثار و جهاد هم تاثیرگذار بودند و امروز مهمترین رسالت روحانیت مقابله با تهدیدات نرم دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.

‌حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم اصلی‌ترین عامل در خصومت دشمنان با نظام را مربوط به ماهیت اسلامی نظام عنوان کرد و گفت: حضور بشار اسد در ایران نشانه حضور مقتدرانه و پیروزمندانه اسلام در ایران و منطقه بود که آمده بود از مقام معظم رهبری تشکر کند./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات