۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۹۹۳۵۳
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

همه باید برای آسان شدن ازدواج جوانان تلاش کنند

همه باید برای آسان شدن ازدواج جوانان تلاش کنند
آیت الله طه محمدی گفت: هر کسی هر کاری که از دستش بر می آید باید برای آسان شدن ازدواج جوانان انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با تاکید بر لزوم توجه به جوانان تصریح کرد: این که حضرت آقا می فرمایند اگر تقوای نسل جوان امروز ما بیشتر از تقوای نسل انقلاب نباشد کمتر هم نیست نشان از با اهمیت بودن توجه به این نسل و پیشرفت های آن ها دارد.

وی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند امروز باید زمینه ازدواج آسان برای نسل جوان را فراهم کنیم و با از بین بردن کارهای غیر ضروری این امر حساس را اجرا کنیم.

آیت الله طه محمدی با بیان این که اگر فرزند به سن تکلیف برسد و هر کار خیری انجام دهد ثوابش به همان اندازه برای والدینش هم محاسبه خواهد شد اظهار داشت: چه شجره طیبه ای را می توان یافت که چنین پر برکت باشد.

وی تاکید کرد: هیچ کاری بهتر از آن نیست که زمینه ازدواج دو جوان را فراهم کنیم چرا که کسی که ازدواج نکرده باشد همه دینش در معرض خطر است و هر لحظه ممکن است به گناه بیفتد.

امام جمعه همدان یادآور شد: خداوند در قرآن زن و مرد بعد از ازدواج را به لباسی تشبیه کرده است که همان طور که لباس از سرما و گرما انسان را محفوظ می دارد زن و مرد هم یکدیگر را از گناه حفظ می کنند.

وی مهریه و جهیزیه سنگین را گناهی نابخشودنی عنوان کرد و گفت: هنگامی که ولی امر مسلمین جهان مطلبی را مطرح می کنند عمل به آن بر هر مرد و زنی واجب است و همان طور که حضرت آقا در دیدار اخیر نیز بر این موضوع تاکید داشتند ما نیز باید در این راه حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطر نشان کرد: اگر ما بزرگترها به جوانان برای ازدواج کمک نکنیم اگر آنها به گناه مرتکب شوند در آن گناه ما نیز شریک هستیم از این رو هر کسی هر کاری که از دستش بر می آید باید برای آسان شدن ازدواج جوانان انجام دهد.

وی اسلام را دین سادگی معرفی کرد و گفت: تجملات و اشرافی گری موضوعاتی است که اسلام با آن بسیار مخالف است و بارها در قرآن آنها را نهی کرده است.

آیت الله طه محمدی بحث ازدواج و نیازهای جوانان را مسایل بسیار پیچیده ای عنوان کرد و بیان داشت: این مطالب در یک خطبه یا سخنرانی نمی گنجد بلکه باید یک شبکه تلویزیونی برای آن در نظر گرفت که ماه ها در این مورد صبحت کرد.

وی هجمه های علیه حجاب را دسیسه دشمنان خواند و تصریح کرد: همه باید بدانند که حجاب دژ محکمی در برابر افکار باطل و حرام  دیگران است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ادامه داد: وجود حجاب مانع از دست درازی دیگران است و از دور دست افراد را پس خواهد زد.

وی همه ملت را در برابر موضوع حجاب سهیم دانست و گفت: امروز نه تنها من طلبه بلکه همه مردم و مسؤولان موظفند که در برابر بی حجابی فریاد بزنند و برای مقابله با بی حجابی روشنگری کنند.

باید سبک زندگی مردم ایران را مورد بازنگری قرار دهیم

آیت الله طه محمدی به تلاش های کمیته امداد برای کمک به خانواده های مستضعف اشاره کرد و گفت: انصافا کمیته امداد در بحث کمک به خانواده های ضعیف بسیار خوب کار کرده است و بنده نیز از همه مردم می خواهم تا در این روزهای آخر سال با کمک به نیازمندان از طریق جشن های نیکوکاری که این اداره برگزار می کند شادی سال نو را با این خانواده ها تقسیم کنید.

امام جمعه همدان دستاوردهای پزشکی در همدان را رضایت بخش دانست و بیان کرد: همدان از نظر تجهیز بیمارستان ها نسبت به استان های همجوار از وضعیت بهتری برخوردار است که جای شکر گزاری دارد اما خبر وجود 30 هزار زن و شوهری که نمی توانند صاحب فرزند شوند انسان را آزار می دهد و باید دراین مورد نیز کار جدی انجام شود.

وی افزود: متاسفانه سبک زندگی ایرانیان صحیح نیست و نه در نوع غذا خوردن و نه در نحوه پوشیدن لباس بسیار از موارد را رعایت نمی کنیم که در آخر دود آن نیز به چشم خودمان می رود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به دیگر آسیب اجتماعی یعنی طلاق اشاره کرد و گفت: به حمدالله با وجود موسسه صیانت از خانواده ای که دفتر نماینده ولی فقیه در استان آن را ایجاد کرده است آمار طلاق به طور مشهودی کاهش پیدا کرده اما باید گفت این حد کافی نیست و امیدواریم که هیچ پرونده طلاقی وجود نداشته باشد.

وی در پایان به دیدار بشار اسد با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان هشت سال دفاع مقدس تمام کشورهای عربی با ما در حال جنگ بودند و فقط سوریه بود که با تمام توان به ما کمک می کرد.

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: امروز هم که کشورهای اروپایی و عربی و آمریکا می خواستند بشار اسد را بردارند اگر حمایت های ایران اسلامی نبود آنها به هدف خود می رسیدند و این طور است که خداوند مزد می دهد.

وی یادآور شد: امروز با کمک جمهوری اسلامی ایران کار به جایی رسیده است که کشور های عربی که سوریه را از اتحادیه عربی بیرون انداخته بودند الان افتخار می کنند که بشار دوباره به این اتحادیه برگردد./979/پ202/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات