۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۵۹۹۳۶۷

نماینده آیت الله سیستانی خواستار مبارزه با مواد مخدر در عراق شد

نماینده آیت الله سیستانی خواستار مبارزه با مواد مخدر در عراق شد
نماینده حضرت آیت الله سیستانی بر ضرورت مبارزه گسترده با معضلات اجتماعی نظیر مواد مخدر در عراق تاکید کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فامطه کبری برگزار شد، از گسترش مواد مخدر در عراق به شدت انتقاد کرد و گفت: در سال های اخیر شاهد رواج مواد مخدر در عراق هستیم اما در نقطه مقابل اهتمام جدی برای مبارزه با آن وجود ندارد.

وی گسترش مواد مخدر تهدیدی برای جامعه عراق به ویژه جوانان دانست و افزود: عدم وجود قوانین بازدارنده و فعالیت قوی دستگاه های مسؤول موجب گسترش مواد مخدر در عراق شده است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار آغاز پویشی برای مبارزه با فساد شد و گفت: مشکلات اجتماعی و اقتصادی نظیر فقر و بیکاری از موارد اصلی در اعتیاد به مواد مخدر در عراق است.

وی ادامه داد: مبارزه با این گونه مشکلات اجتماعی دغدغه همه افراد است اما در درجه اول خانواده های باید به مسؤولیت خود در توجیه کودکان و ممانعت از دوستی با افراد ناصالح و پیگیری امور آنان به ویژه در مدارس عمل کنند، سپس با وضع قوانین لازم به مبارزه با مواد مخدر بپردازند.

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی ذبح 50 دختر ایزدی در سوریه از سوی داعش را محکوم کرد و اظهار داشت: در تاریخ معاصر کمتر شاهد چنین جنایت های وحشیانه هستیم. ما ضمن اعلام همبستگی با شهروندان ایزدی از دولت عراق و سازمان های بین المللی می خواهیم که این جنایت داعش را بررسی و با عوامل آن برخورد کنند.

وی همچنین به یورش جریان تروریستی داعش به شهرک نخیب واقع در استان الانبار عراق اشاره کرد و گفت: دولت عراق باید مانع از تکرار جنایت های اخیر داعش در شهرک نُخَیب شود و با عوامل تهدید کننده امنیت و ثبات این کشور مقابله کنند.

شایان ذکر است که عناصر باقی مانده از جریان تروریستی داعش اخیرا جنایت های در مناطق مختلف نظیر صحرای الانبار دست زده اند که به طور نمونه به اعدام 5 صیاد ماهی می توان اشاره کرد./994/ب901/ف

ارسال نظرات