۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۹۹۴۸۴
استاد حوزه علمیه قم:

نسل گذشته باید تجربیات خود را در اختیار نسل جوان قرار دهد

نسل گذشته باید تجربیات خود را در اختیار نسل جوان قرار دهد
حجت الاسلام سلیمانیان گفت: ویژگی انقلابی بودن مربوط به گذشته، حال و آینده است چراکه باید نسل قدیم معارف و اطلاعات خود را در اختیار نسل جدید قرار دهند.

حجت الاسلام مصطفی سلیمانیان استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اولویت های دهه پنجم انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: مهم ترین اولویتی که امروز با آن مواجه هستیم انتقال حاکمیت از نسلی که انقلاب را دیده اند به نسل جوان و نسل حاضر است.

وی افزود: این انقلاب با تمام سختی ها و دسیسه هایی که شبانه روز دشمنان علیه آن اعمال می کنند توانسته است روز به روز به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند و ان شاءالله پرچم را به صاحب اصلی آن تقدیم کنیم.

استاد حوزه علمیه قم بیانیه گام دوم انقلاب را بیانیه ای تاریخی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه با سپردن کارها به جوانان به خوبی نقش و اهمیت حضور جوانان را به همه مردم و مسؤولان گوش زد کردند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب دو نکته اساسی را در بیانیه گام دوم به نسل جدید که قرار است حاکمیت را در دست بگیرد تذکر داده اند که یکی انقلابی بودن و دیگری نخبه بودن از نظر علمی است.

حجت الاسلام سلیمانیان با بیان اینکه این دو موضوع مربوط به زمان خاصی نیست اظهار داشت: ویژگی انقلابی بودن مربوط به گذشته، حال و آینده است چرا که باید نسل قدیم معارف و اهدافی را که به خاطر آن انقلاب کردند را در اختیار نسل جدید قرار دهند  و این چرخه همیشه وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: ویژگی دیگر که همان توجه به مسایل علمی و نخبه بودن است به این دلیل حائز اهمیت است که دنیای آینده دنیای علم و دانش است و برای آن که از این غافله علمی عقب نمانیم باید با تمام توان به موضوعات علمی توجه کنیم.

استاد حوزه علمیه قم رهبر معظم انقلاب را پیشگام در جوانگرایی معرفی کرد و بیان داشت: در این مدت اخیر حضرت آقا برای انتقال مسؤولیت در نهاد رهبری دانشگاه ها، سازمان تبلیغات و دانشگاه امام اصادق و همچنین دو امام جمعه مرکز استان که یکی از آنها در هفته گذشته و دیگری در این هفته منصوب می شوند بر این دو نکته دقت به سزایی داشته اند.

وی یادآور شد: جوانان کشور نیز در برابر بیانیه گام دوم موظف هستند با آشنایی با گذشته انقلاب و این که انقلاب با چه اهدافی شکل گرفت در تحقق فرمایشات رهبری گام مهمی را بردارند.

حجت الاسلام سلیمانیان ادامه داد: در کنار این موضوع جوانان باید به وظیفه علمی خود نیز اهتمام ورزند و توانایی های خود را بروز دهند و مسؤولان هم این میدان را برای این نسل فراهم کنند./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات