۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۹۹۶۱۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مطالعه و مباحثه ابزار مهم رشد علمی طلاب است

مطالعه و مباحثه ابزار مهم رشد علمی طلاب است
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: طلاب باید در کنار علم آموزی، مطالعه و مباحثه را نیز به عنوان ابزار مهم تقویت و رشد علمی خود مورد توجه قرار دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه المهدی رامسر با اشاره به اهمیت علم آموزی در حوزه، گفت: درس و بحث همواره جزء مسائل محوری و مورد تأکید علمای حوزه بوده است.
 
وی با بیان این که کمرنگ شدن درس و بحث در حوزه آسیب زا است، افزود: طلاب باید در کنار آموختن و تعلیم علم دین، مطالعه و مباحثه را نیز به عنوان ابزار مهم تقویت و رشد علمی خود مورد توجه قرار دهند.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تنها نشستن در کلاس نمی‌تواند به رشد علمی طلبه کمک کند، بیان داشت: طلبه باید بخش مهمی از اوقات فراغت خود را به مطالعه و مباحثه علمی اختصاص دهد، چون مباحثه یکی از بهترین ابزار‌های تقویت بنیه علمی طلاب است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که نگرانی‌های علما و بزرگان حوزه نسبت به برخی بی توجهی‌های طلاب در مسیر علم آموزی مورد قبول است، خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که وارد حوزه می‌شود نباید دغدغه‌ای جز علم آموزی، تهذیب و تبلیغ دین داشته باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وظیفه طلاب در حوزه کاملاً مشخص شده است و نباید خارج از دایره طلبگی حرکت کنند، بیان داشت: خروج از دایره طلبگی، مورد انحراف از مسیر اصلی علم آموزی در حوزه است.
 
حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که طلاب در کنار آموختن علم و تهذیب نفس به مسأله تبلیغ نیز باید توجه جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت علما و فق‌های دین در طول تاریخ تبلیغ احکام و معارف الهی در جامعه بوده است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب می‌آموزند تا آموخته‌های خود را به جامعه منتقل کنند و این همان تبلیغ دین است، بیان داشت: امروز تبلیغ دین به دلیل شرایط به وجود آمده ظرافت‌های خاص خود را دارد و نمی‌توان به راحتی در این مسیر به موفقیت کامل دست یافت.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین راه‌های موفقیت در عرصه تبلیغ، آموختن مهارت‌های لازم در این عرصه مهم است، خاطرنشان کرد: عدم آشنایی با مهارت‌های تبلیغی و نبود ابزار کارآمد در این عرصه نه تنها اثرگذار نخواهد بود بلکه ممکن است آثار مخربی نیز با خود به همراه داشته باشد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات