۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۹۹۴۹۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

طلاب ظرفیت مناسبی برای تقویت فعالیت‌های تبلیغی هستند

طلاب ظرفیت مناسبی برای تقویت فعالیت‌های تبلیغی هستند
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، طلاب مدارس علمیه را ظرفیت مناسبی برای پوشش فعالیت‌های تبلیغی در استان عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در کارگاه آموزشی طلاب علاقه‌مند به فعالیت‌های تبلیغی با بیان این که تبلیغ دین یکی از مهم‌ترین وظایف طلاب و روحانیان است، گفت: طلبه پس از تحصیل و تهذیب در حوزه باید به رسالت واقعی خود که همان تبلیغ دین است بپردازد.

وی با بیان این که هیچ رسالتی در اسلام بالاتر از تبلیغ معارف دین و اهل بیت (ع) نیست، افزود: این وظیفه خطیر از جمله مهم‌ترین اهداف انبیا و اولیای الهی در طول دوران حیاتشان بوده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تبلیغ و بیان حقایق دین وظیفه مشکل و حساسی است، خاطرنشان کرد: هر کسی نمی‌تواند این وظیفه مهم را عهده دار باشد بلکه طلاب و روحانیان به دلیل جایگاه مهمی که در جامعه اسلامی دارند عهده دار این رسالت مهم شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز یکی از مشکلات مهم جامعه اسلامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌هایی است که به واسطه تبلیغات منفی دشمن در جامعه رواج یافته است، افزود: طلاب و روحانیان تنها کسانی هستند که به دلیل نفوذ کلام بالا در میان مردم می‌توانند خطر تبلیغات دروغین دشمن را به آن‌ها متذکر شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت تبلیغ گسترش دامنه تبلیغ در مناطق مختلف استان است، تصریح کرد: به همین منظور بهره گیری از ظرفیت تبلیغی طلاب علاقه‌مند یک ضرورت مهم است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه به منظور پوشش تبلیغی مناسب در تمام مناطق استان با کمبود مبلغ مواجه هستیم، بیان داشت: تنها راه تأمین مبلغ برای پوشش فعالیت‌های تبلیغی در استان ظرفیت طلاب مدارس علمیه است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از تحصیل حدود دو هزار و ۵۰۰ طلبه در مقاطع مختلف در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: این طلاب ظرفیت و پتانسیل بسیار مناسبی برای تقویت برنامه‌های تبلیغی در مناطق مختلف استان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در همین راستا فراخوان، شناسایی و آموزش طلاب علاقه‌مند به تبلیغ در استان آغاز شده است، بیان داشت: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی مازندران تقویت برنامه‌های تبلیغی در مناطق مختلف ضرورتی انکار ناپذیر است. /۹۵۰/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات