۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۹۹۳۹۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

حرکت حوزه باید با رشد و نشاط علمی همراه باشد

حرکت حوزه باید با رشد و نشاط علمی همراه باشد
عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: مسیر حرکت حوزه باید رشد و نشاط علمی همراه با تربیت و پرورش طلاب نخبه و مهذب باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از اساتید و طلاب مدارس علمیه شهرستان نکا با اشاره به رسالت حوزه‌های علمیه در طول تاریخ گفت: حوزه‌های علمیه همواره در مسیر تربیت و پرورش نخبگان دینی برای آینده جامعه اسلامی حرکت کرده اند.

وی با بیان این که حوزه وظیفه کادر سازی برای آینده نظام و انقلاب اسلامی را عهده دار هست، افزود: نگاه کمی در فضای حوزه باید کنار گذاشته شود و باید به کیفیت توجه شود.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که مدارس علمیه باید به سمت نخبه پروری حرکت کنند، خاطرنشان کرد: به برکت تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر بستر‌های لازم نیز برای رسیدن به این هدف مهم نیز کاملاً فراهم است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر حوزه به توصیه علما و فقهای بزرگ در تربیت و پرورش طلاب کم توجهی کند در مسیری که قرار دارد افول خواهد کرد، بیان داشت: امروز مدارس علمیه باید در تربیت و پرورش طلاب خود مشی علما و بزرگان حوزه را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این پایگاه مقدس در طول تاریخ همواره به برکت نفوس پاک علما مهم‌ترین مراکز تربیت نخبگان و فرهیختگان دینی بوده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز مدارس علمیه باید دنباله رو همان مشی و راه علما و فق‌های دینی در تربیت طلاب باشند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که برای پیشرفت و توسعه حوزه‌های علمیه تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری صورت گرفته است، بیان داشت: امروز ما میراث دار زحمات بزرگان حوزه در طول تاریخ هستیم که باید به نحو مطلوب عمل به وظیفه کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسیر حرکت حوزه باید رشد و نشاط علمی همراه با تربیت و پرورش طلاب نخبه و مهذب باشد، خاطرنشان کرد: حوزه با تکیه بر پشتوانه غنی علمی و معنوی خود می‌تواند با شتاب و قدرت مسیر رشد و رونق علمی را طی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شتاب علمی حوزه باید بسیار بیشتر از سایر مراکز علمی کشور باشد، تصریح کرد: برای رسیدن به چنین جایگاهی همه بخش‌های حوزه باید با حداکثر توان و برنامه در جهت تحقق اهداف پیش روی گام بردارند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات