۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۹۹۶۳۶
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

دفاع از مرزهای حقیقت و معنویت رسالت امروز حوزه است

دفاع از مرزهای حقیقت و معنویت رسالت امروز حوزه است
حجت الاسلام طبرسی گفت: دفاع و صیانت از مرزهای حقیقت و معنویت با تربیت و پرورش نخبگان دینی یکی از مهم ترین رسالت های حوزه های علمیه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست اخلاقی در مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با تأکید بر این که دغدغه مسائل اخلاقی در حوزه باید بیشتر شود، گفت: تعلیم همراه با تربیت در حوزه باید به یک اصل مهم تبدیل شود.
 
وی با بیان این که نمی توان بدون توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی در مدارس علمیه به رشد علمی طلاب امیدوار بود، افزود: اخلاق و تربیت در حوزه رابطه بسیار مستقیمی با رشد علمی طلاب دارد.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که اخلاق و تربیت زیربنای فعالیت های علمی حوزه است، خاطرنشان کرد: در گذشته علما و فقهای دینی نگاه بسیار دقیق و عمیقی به مسائل تهذیبی در حوزه داشتند که نتیجه آن پرورش نخبگان و فرهیختگان بزرگ حوزوی در جامعه اسلامی شده است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه و روحانیت همواره پیشگام در ترویج اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی بوده اند، بیان داشت: عمل به مبانی اخلاقی و عمل به آن یک وظیفه مهمی است که طلاب باید به آن توجه کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انتظار از طلاب حوزه به عنوان پیشگامان عرصه اخلاق و تربیت دینی در تعهد به این اصول مهم بیش از سایر از اقشار است، تصریح کرد: امروز کسانی که در کسوت روحانیت قرار دارند در معرض قضاوت جامعه قرار دارند پس باید در اخلاق، رفتار و اعمال خود به شدت دقت کنند تا بتوانند میراث دار خوبی برای ارزش ها و مبانی دینی باشند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان دین و روحانیت همواره اعمال و رفتار طلاب و روحانیان را رصد می کنند، گفت: اگر خدای ناکرده کوچکترین خطایی از طلاب سر بزند به طور حتم دشمنان به دنبال بزرگ نشان دادن آن در جامعه و تضعیف جایگاه روحانیت هستند.
 
وی با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره مهم ترین پایگاه تربیت عالمان بزرگ و ربانی بوده است، بیان داشت: امروز نیز این رسالت مهم بر دوش حوزه های علمیه است تا با تربیت طلاب مهذب، اخلاقی و متعهد به وظیفه تاریخی خود عمل کنند.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که دفاع و صیانت از مرزهای حقیقت و معنویت با تربیت و پرورش نخبگان دینی یکی از مهم ترین رسالت های حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: امروز باید ارتقاء سطح معنوی طلاب حوزه به عنوان یکی از برنامه های مهم مورد توجه همه مدارس علمیه قرار گیرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات