۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۹۹۶۵۹

ممانعت آمریکا از استقرار «الحشد الشعبی» در مرز عراق با سوریه

ممانعت آمریکا از استقرار «الحشد الشعبی» در مرز عراق با سوریه
عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد که آمریکا به دولت عراق فشار وارد می‌کند تا مانع رسیدن الحشد الشعبی به نوار مرزی با سوریه شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از اقدامات نیروهای آمریکایی علیه نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق انتقاد کرد.

«علی جبار» عضو این کمیسیون به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «نیروهای آمریکایی به دولت فشار وارد می‌کنند تا مانع از رسیدن الحشد الشعبی به نوار مرزی با سوریه و هدف قرار گرفتن مراکز تجمع [گروه] تروریستی داعش در مناطق "الباغوز" (شرق سوریه) شوند».

جبار تصریح کرد که «نیروهای آمریکایی حاضر در نوار مرزی بین عراق و سوریه از طریق جنگنده‌ها و نیروهای جنگی خود مانع از رسیدن الحشد الشعبی به آن مناطق می‌شوند».

وی با بیان این مطلب افزود: «آمریکا می‌کوشد مانع رسیدن الحشد به مرزهای سوریه شود؛ زیرا که آن (الحشد) خطر بزرگی برای طرحها و برنامه‌هایش (آمریکا) در کشور (عراق) است».

یک منبع امنیتی حاضر در استان «الانبار» (غرب عراق) هم اعلام کرد که نیروهای آمریکایی با حمایت بالگردهای جنگی، منطقه «الرمانه» در مرزهای عراق و سوریه را شناسایی کردند./983/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات