۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۹۹۷۰۱

۹۵ درصد مدارس سیستان و بلوچستان بعد از انقلاب ساخته شده است

۹۵ درصد مدارس سیستان و بلوچستان بعد از انقلاب ساخته شده است
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۲۵ درصد جمعیت سیستان را دانش آموزان تشکیل می‌دهند، گفت: ۹۵ درصد مدارس استان بعد از انقلاب ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، احمدعلی موهبتی در همایش صد سالگی آموزش و پرورش سیستان که در سالن هاشمی رفسنجانی دانشگاه زابل برگزار شد اظهار داشت: در سال 1335 جمعیت دانش آموزی نسبت به جمعیت سیستان یک و نیم درصد بود که این عدد در سال 1357 به دو نیم درصد رسیده و درحاضر این جمعیت 25 درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 95 درصد مدارس در سیستان و بلوچستان بعد از انقلاب ساخته شده است تصریح کرد: در حال حاضر 5 درصد جمعیت سیستان را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین محور توسعه نیروی انسانی است که همین امر تفاوت جمهوری اسلامی را با سایر نظام‌ها تشکیل می‌دهد و می‌توان گفت منطقه سیستان با دارا بودن این جمعیت محصل در توسعه استان نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

وی از همزمانی جشن سالگرد صد سالگی تاسیس آموزش و پرورش در سیستان با شروع گاز رسانی به این منطقه ابراز خرسندی کرد و گفت: گاز رسانی به سیستان با پیگری مردم و مسئولان رقم خورده است که امروز در این منطقه شاهد شروع عملیات گاز رسانی به سیستان خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: خداوند را شاکریم که این روزها شاهد باران رحمت الهی در سراسر استان و دو کشور همسایه پاکستان و افغانستان هستیم که امیدواریم به فضل الهی هیرمند بتواند دوباره بخروشد تا سیستان نقش انبار غله ایران را مجدد ایفا کند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات