۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۹۹۷۱۲
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

مسؤولان در زمینه صرفه‌جویی الگوی جامعه باشند

مسؤولان در زمینه صرفه‌جویی الگوی جامعه باشند
امام جمعه اراک گفت: مسؤولان و کارکنان نهادهای دولتی باید در زمینه صرفه‌جویی، قناعت و پرهیز از اشرافی گری و اسراف سرآمد دیگر اقشار جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در نشست برنامه‌ریزی برای برگزاری آیین‌های ماه رجب اظهار کرد: قناعت و مصرف بهینه از منابع و سازندگی از جمله شاخصه‌هایی هستند که اقشار مختلف جامعه باید به این اصل مهم توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که فشارهای اقتصادی دشمن روز به روز در حال افزایش است آنچه می‌تواند نجات‌بخش کشور باشد صرفه‌جویی و قناعت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه با صرفه‌جویی می‌توان به اهداف اقتصادی دست یافت، بیان داشت: مسوولان و کارکنان نهادهای دولتی باید در زمینه صرفه‌جویی، قناعت و پرهیز از اشرافی‌گری و اسراف سرآمد دیگر اقشار جامعه باشند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بر ضرورت بهره‌گیری درست از ظرفیت‌ها و امکانات تأکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید با کمترین امکانات بیشترین خدمات را به مردم ارائه کنند و نبود امکانات را بهانه‌ای برای شانه خالی کردن از مسئولیت قرار ندهند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده صحیح از منابع و تکیه بر توانمندی‌های داخل راه برون‌رفت از مشکلات است، افزود: بر اساس آمارهای موجود سال گذشته بیش از 37 میلیارد دلار به بهانه سفرهای خارجی و سرمایه‌گذاری از کشور ایران خارج شده که صرف این هزینه در داخل می‌توانست بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن ماه رجب اظهار کرد: ماه رجب از ارزش و شرافت بالایی برخوردار است، ایام ‏البیض در ماه رجب قرار دارد و باید شرایط و بستر لازم را برای برگزاری هرچه بهتر آیین‌های این ایام فراهم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: 29 برنامه اصلی از سوی بنیاد بین‌المللی غدیر کشور به استان مرکزی ابلاغ شده است.

بهروز اکرمی افزود: همه دستگاه‌ها موظف به اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها هستند.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات