۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۹۹۹۱۸
استاد حوزه علمیه قم:

حجت الاسلام صالحی خوانساری خطیبی توانا و عالمی عامل بود

حجت الاسلام صالحی خوانساری خطیبی توانا و عالمی عامل بود
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به سجایای اخلاقی و علمی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری آن مرحوم را خطیبی توانا و عالم عامل عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رحلت خطیب توانا استاد صالحی خوانساری اظهار داشت: ایشان یکی از خواص حوزه های علمیه بودند که هم پیش از انقلاب و هم پس از انقلاب اسلامی فردی مؤثر و موفق شمرده می شدند.

وی افزود: ایشان از دو جهت ارائه مطلب از نظر علمیت آن و همین طور از نظر مرثیه و روضه خوانی و اتصال و ذکر توسل در درجه اعلا قرار داشتند؛ تمام مباحث ایشان مستند به آیات و روایات و سیره و سنت اهل بیت(ع) بود.

استاد مؤمنی یادآور شد: از امتیازات ویژه حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری مقبولیت ایشان در بیوت و بعثه مراجع بزرگوار بود و حتی در دوره ای به دلیل احساس تکلیف و دغدغه ای که داشتند به مجلس شورای اسلامی رفته و در آن جا نیز نقش آفرین بودند در حالی که هیچ نیاز شخصی به این کار در خود نمی دیدند.

وی با بیان این که حجت الاسلام صالحی در مراسمات مختلف غرق در مناجات با خدا می شد، گفت: مراسمات دعای کمیل شب جمعه ایشان واقعا زبانزد بود که من خودم شور و شوق این دعا را حس کرده بودم، همین طور سوزی که ایشان در دعای عرفه و دعای ندبه داشتند نیز چشم گیر بود و مشخص بود که ایشان با تمام وجود با امام زمان(عج) ارتباط برقرار می کردند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داشت: هیچ گاه ذکر توسل ایشان با امام زمان(عج) را فراموش نمی کنم که این شعر را می خواند: «تو مه انجمنی مهدی جان حجت بن الحسنی مهدی جان» و عمامه را از سر می داشت و گریه می کرد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت:  ایشان حقیقتا در ارائه مطالب و روضه و ذکر توسل مخاطبان را تحت تأثیر قرار می داد و در یک جمله خطیبی توانا و استادی مبرز در ارائه مطالب علمی بود و از نظر عملی نیز استاد اخلاقی تمام عیار به شمار می رفت./1330/ج

ارسال نظرات