۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۶۰۰۰۱۸

بیانیه علمای بحرین در محکومیت احکام قضایی ناعادلانه

بیانیه علمای بحرین در محکومیت احکام قضایی ناعادلانه
علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای، احکام ناعادلانه دستگاه قضایی این کشور علیه مدافعان آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین در بیانیه ای که با هدف تبیین موضع علمای بحرین نسبت احکام ظالمانه علیه  مدافعان آیت‌الله عیسی قاسم صادر شده، بر آزادی فوری همه کسانی که به خاطر دفاع از این روحانی شیعی بازداشت شده‌اند، تأکید شد.
 
علمای بحرین در این بیانیه محاکمه همه عناصر و مزدورانی را که در حمله به تجمع منطقه «الدراز» در خردادماه ۹۶ و ریخته‌شدن خون شهدا در میدان «الفداء» و تمامی جنایات دستگاه ظالم حکومتی بحرین دست داشته‌اند، خواستار شدند.
 
سیستم قضایی بحرین، ۸ اسفندماه با صدور احکامی، ۱۷۰ شهروند این کشور را به دلیل آنچه حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم و همبستگی با رهبر معنوی شیعیان این کشور خوانده است، به یک تا ۱۰ سال زندان محکوم کرد.
 
نیروهای امنیتی بحرین در خردادماه ۹۶ سعی داشتند با ورود به منزل آیت‌الله عیسی قاسم، وی را بازداشت کنند که با مقاومت مردم و جوانان انقلابی بحرین مواجه شدند که این مقاومت منجر به تیراندازی نظامیان بحرینی به سمت مدافعان این روحانی شیعی و شهادت شماری از آن‌ها شد. نظامیان بحرینی همچنین شماری از افراد را بازداشت کردند.
 
یادآوری می‌شود، آیت‌‌الله عیسی قاسم تیرماه امسال و پس از گذشت ۱۴ ماه از حبس خانگی سرانجام با موافقت پادشاه بحرین برای درمان بیماری‌ به لندن منتقل شد. رهبر معنوی شیعیان بحرین (۵ دی)، پس از پایان دوره معالجه در لندن برای زیارت عتبات عالیات وارد نجف شد. وی سرانجام در روز ۱۳ بهمن‌ماه از نجف عازم مشهد شد و اکنون در شهر قم مستقر شده است./847/ب102/ف
 
منبع: ایکنا
ارسال نظرات