۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۶۰۰۰۴۶
با حضور آیت الله اعرافی؛

مراسم روز ملی درختکاری و آیین افتتاح ۲۲ پروژه فضای سبز در قم برگزار شد

مراسم روز ملی درختکاری و آیین افتتاح ۲۲ پروژه فضای سبز در قم برگزار شد
مراسم روز ملی درختکاری و آیین افتتاح و بهره برداری از ۲۲ پروژه فضای سبز در شهر مقدس قم با حضور آیت الله اعرافی، امیرآبادی فراهانی و مدیران استانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم روز ملی درختکاری و آیین افتتاح و بهره برداری از 22 پروژه فضای سبز در شهر مقدس قم عصر امروز با حضور آیت الله اعرافی، احمد امیرآبادی فراهانی و مدیران استانی در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، تصفیه خانه پساب، کتابخانه تخصصی علوم باغبانی و فضای سبز، نخستین نمایگاه بزرگ دائمی عرضه گل و گیاه، نیروگاه 10 کیلووات خورشیدی، بوستان کودک و بیش از 140 هکتار توسعه بوستان های جنگلی از جمله پروژه هایی است که امروز با برگزاری این مراسم به افتتاح و بهره برداری رسید.

آیت الله اعرافی در این مراسم با اشاره به ضرورت وجود شاخصه های مدیریت جهادی میان نهادهای مختلف عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر این مقوله در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرده اند و ما باید بدانیم که هرکجا با گفتمان مدیریت جهادی و «ما می توانیم» گام برداشته ایم و در هرکجا که روح جهادی و انقلابی حاک شد، به پیروزی های بزرگی دست یافته ایم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه دنیای امروزی در سطوح مختلف خود در زمینه منابع طبیعی با چالش های مختلفی مواجه شده است، ابراز کرد: امروز منابع طبیعی در دنیا رو به کاهش است، در حالی که بشر امروزی نیاز بیشتری به مسائلی همچون فضای سبز و محیط زیست مناسب دارد.

وی به روایاتی که در زمینه توصیه به درختکاری از سوی معصومان(ع) صادر شده است، اشاره و بیان کرد: ارزش عالم به وجود حیات در آن است و از آن جا که این حیات از درختان و گیاهان شروع می شود، می توان گفت گیاه و درخت، آستانه حیات عالم است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه درختکاری ذاتاً دارای ارزش معنوی و فرهنگی است، اضافه کرد: امروز بدون شک توسعه فضای سبز یک فریضه مهم محسوب می شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم، حاضران به بوستان 400 هکتاری واقع در بلوار آیت الله بروجردی رفته و به غرس درخت پرداختند./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات