۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۰۰۰۶۸
دبير جامعه روحانيت كاشان:

انسان مومن با مشكلات و مصيبت ها امتحان مي شود

انسان مومن با مشكلات و مصيبت ها امتحان مي شود
دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: انسان مومن با مشكلات و مصيبت هايي كه در مسير زندگي دارد در آزمون و امتحان الهي قرار مي گيرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در ادامه تفسیر آیه یازدهم سوره مبارکه حج که چهارشنبه شنبه شب در مسجد جامع مسکن مهر برگزار شد، گفت: برخی خدا را با زبان خود عبادت می‌کنند، اما هنگام مصیبت‌ها و سختی‌ها خدا را فراموش می‌کنند و این افراد خسر الدینا و الاخره هستند.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند اگر در مسیر توحید قرار گرفتند و واجبات و نماز و روزه و خمس و زکات خود را پرداختند در مسیر زندگی خود نباید مشکلاتی همچون فقر و بیماری و مصیبت وجود داشته باشد در حالیکه قرار نیست اگر کسی مومن شد از همه مشکلات به دور باشد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: پیامبراکرم (ص) با آن مقام و جایگاهی که دارد می‌فرماید، هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشده است ضمن اینکه حضرت فاطمه (س) نیز با آن مقام و جایگاه خود می‌فرماید، مصیب‌هایی که بر من وارد شد اگر به روز وارد شود شب می‌شود.

وی افزود: اینگونه نیست که اگر کسی مومن و پرهیزکار شد از مشکلات و مصیبت‌ها به دور باشد و از طرف دیگر خداوند در رابطه با کفار و مشرکین که منکر معاد هستند نیز می‌فرماید، آزاد و خوش باشند تا در پایان به حساب آن‌ها برسیم.

دبیر جامعه روحانیت کاشان در ادامه به تفاوت‌های مصیبت‌های مومنان و کافران اشاره کرد و افزود: انسان مومن وقتی با بلا و مصیبتی روبرو می‌شود می‌تواند برایش رحمت باشد چرا که هنگامی که مومنی بیمار شود خداوند به واسطه هر لحظه از رنج بیماری که تحمل می‌کند از گناهان او کم می‌کند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: مشکلات و مصیبت‌های مومن برای او امتحان و آزمون است تا او را بالا ببرد، از این رو انسان‌هایی که خیلی مومن هستند نه تنها از بلا و مصیبت نمی‌ترسند بلکه اگر ناراحت هم شوند ناراحتی آن‌ها ثواب دارد.

وی افزود: حضرت زینب (س) در واقعه کربلا به اندازه‌ای مصیبت تحمل کرد که وقتی به مدینه برگشت همسر او حضرت زینب (س) را نشناخت و این در حالی است که حضرت زینب با وجود این همه مصیبت می‌فرماید‹‹ ما رایت الا جمیلا›› من هرچه دیدم زییایی بود.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگر مومنی به دلیل مصیبت‌هایی که در مسیر ایمان به او وارد می‌شود از مسیر ایمان خارج شود، نشانه ضعف ایمان او است چرا که در امتحان و آزمون خدا قرار داشته است.

وی افزود: اگر پرده‌ها کنار برود انسان متوجه خواهد شد مصیبت‌هایی که به او وارد شده است زیادتر از سختي ها و مشکلاتی است که بر او وارد شده است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: خداوند در آیه ۱۲ سوره حج می‌فرماید، ‹‹یَدْعُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا یَضُرُّهُ›› برخی انسان‌ها دین را برای مسائل دنیا رها می‌کنند و سراغ کسانی می‌روند که نه می‌توانند سود و نه زیانی به او برسانند که منظور بت‌ها هستند.

حجت الاسلام شاه فضل ابراز کرد: هیچکس به غیر از خدا هیچ کاری از او ساخته نیست، بنابر این به سراغ غیر خدا نروید و خود را معطل نکنید چرا که همه موجودات و مخلوقات در محدوده حکومت و قدرت خدا قرار دارند و از دایره قدرت خدا خارج نیستند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات