۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۰۰۱۴۶
فرمانده مرزبانی ناجا:

مرزهای ایران اسلامی در وضعیت مطلوبی قرار دارد

مرزهای ایران اسلامی در وضعیت مطلوبی قرار دارد
سردار رضایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیشتر از هر کشوری تهدید مرزی دارد، گفت: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون برای براندازی انقلاب برنامه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مرزهای ایران اسلامی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و مرزبانان امنیت خوبی را برقرار کردند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیشتر از هر کشوری تهدید مرزی دارد، گفت: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون برای براندازی انقلاب برنامه داشته اما با هدایت‌های رهبری و پایداری ملت ایران و ایثارگری رزمندگان بر تمام توطئه‌های دشمن پیروز شده‌ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: شرق کشور مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که به طور میانگین هر 24 ساعت تعداد 30 درگیری به دلیل موادمخدر و شرارت در این مرز رخ می‌‌دهد.

سردار رضایی تصریح کرد: در مرزهای شرقی کشور با مواد مخدر، مرزهای غربی با ترددهای غیرمجاز به ترکیه و مرزهای جنوب غربی نیز با کالای قاچاق مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه شرق در مرز پاکستان بیشترین مشکل را داریم، ادامه داد: همچنین با کشورهایی مانند افغانستان، ترکیه و آذربایجان فعالیت دیپلماسی وجود دارد که امسال پنج نشست با ترکیه و سه نشست با افغانستان برگزار شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: منطقه شرق کشور دچار عقب ماندگی است که برای مراقبت نیاز به امکانات اولیه شامل جاده‌ها و پاسگاه‌های مرزی است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات