۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۰۰۱۷۴
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

لزوم توجه به قشر ضعیف جامعه در آینده انقلاب

لزوم توجه به قشر ضعیف جامعه در آینده انقلاب
حجت الاسلام صفری گفت: یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب مساله عدالت خواهی و حمایت از مستضعفان و اهمیت همنشینی با محرومان است.

حجت الاسلام ناصر صفری ‌افلاکی از اساتید حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با تاکید بر توجه به اخلاق در جامعه خاطر نشان کرد: بحث اخلاق و معنویت از روز اول روح حاکم بر انقلاب ما بوده و تربیت یک انسان در تراز قرآن و عترت از اهداف این انقلاب بوده و هست.

وی افزود: البته این موضوعات با معیار های معنویت، روحیه جهادی و انقلابی سنجیده می شود و مصادیق و راهکارهای گوناگونی دارد که نیازمند آن است که در جای خودش بررسی شود.

رییس موسسه اندیشه راهبر بیانیه گام دوم انقلاب را منشوری با حقیقت واحد نامید و گفت: با وجود موضوعات مختلف در این بیانیه اگر به درستی به آن نگاه کنیم آن را مطلبی ناگسستنی خواهیم دید که دارای اضلاع گوناگونی با زوایای مختلف است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این بیانیه مساله عدالت خواهی و حمایت از مستضعفان و اهمیت همنشینی با محرومان است.

حجت الاسلام صفری توجه به قشر آسیب پذیر را بسیار مهم دانست و بیان داشت: این که امام خمینی(ره) می فرماید این انقلاب، انقلاب پابرهنگان است و من یک تار موی کوخ نشینان را به هزاران کاخ نشین نخواهم داد تاکیدی بر این موضوع و نشان دهنده هسته اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی می باشد.

وی یادآور شد: این اعتقاد ما است که انسان ها همه در پیشگاه الهی یکسان هستند و ارزش همه افراد به این است که با زیر دستانشان چه طور برخورد می کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان ها در یک سطح نیستند و هر کس به تبع جایگاهش مورد امتحان قرار می گیرد اظهار داشت: متاسفانه عملکرد برخی از مسؤولان و جریان های سیاسی سبب شده است که در کشور شکاف ایجاد شود و این اصلا درست نیست.

وی وظیفه روحانیت را بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: روحانیت به عنوان نیروهای انقلابی باید در جهت کاهش این شکاف ها با تمام وجود تلاش کنند.

حجت الاسلام صفری خاطر نشان کرد: تمایل مسؤولان اقتصادی کشور به سمت اقتصاد لیبرالی است اما لازم به ذکر است که از عوارض چنین اقتصادی ایجاد شکاف و فاصله طبقانی در جامعه است.

وی تاکید کرد: ما برای این که با اشرافی گری مقابله کنیم و از مردم مستضعف که به پای این انقلاب ایستاده اند و در تمام صحنه ها حاضر بودند حمایت کنیم باید پیشگام انقلاب اسلامی باشیم.

رییس موسسه اندیشه راهبر تمام تشکل های مذهبی را موظف به همنشینی با فقرا دانست و اظهار داشت: هر کس در هر جا و در هر مقامی که حضور دارد باید نسبت خودش با این جریان را ببیند و محرومیت زدایی و توجه به اقشار محروم جامعه از دغدغه های اصلی او باشد./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات