۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۶۰۰۳۴۴
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

مهدویت تئوری عملی انقلاب اسلامی برای آینده جهان است

مهدویت تئوری عملی انقلاب اسلامی برای آینده جهان است
حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که انقلاب اسلامی برای آینده جهان تئوری عملی ارائه می دهد، گفت: جهانی سازی در ذات اسلام و تشیع وجود دارد که نمود ویژه آن بحث مهدویت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جمع طلاب شهرستان های زرند و کوهبنان استان کرمان به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: این بیانیه در حقیقت نشان دهنده ژرف اندیشی رهبر معظم انقلاب است که در آن انقلاب اسلامی به درستی تحلیل شده است.

وی افزود: ایشان در این بیانیه مردم را به اصل قضیه یعنی نهاد انقلاب اسلامی توجه می دهند و آنها را از توجه صرف به حواشی بر حذر می دارند، چراکه برخی افراد در کشور ما تنها حاشیه ها یعنی فساد ها و دزدی ها و رانت خواری ها را می بینند و توجهی به حرکت اصلی انقلاب ندارند.

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که انقلاب اسلامی ایران همچون یک کشتی بزرگ در حال حرکت به سمت هدف نهایی خود قرار دارد، گفت: شاید درون این کشتی برخی وظایف خود را درست انجام ندهند، برخی از افراد درون کشتی از دیگران دزدی کنند و برخی هم افرادی مخالف حرکت آن کشتی باشند، ولی بازهم این کشتی به حرکت خود ادامه داده و به هدف می رسد.

مدیر گروه حقوق و سیاست مرکز مطالعات و پژوهشهای فرهنگی حوزه بیان داشت: ما در جمهوری اسلامی به دلیل دلخوری ها و دلگیری هایی که از برخی داریم گاهی کل حرکت یادمان می رود که رهبری دقیقا نسبت به این مسأله تذکر می دهند و از طرف دیگر فسادهایی که در کشور وجود دارد همیشه به وسیله خود انقلاب هشدار داده شده است درحالی که اگر جمهوری اسلامی مشکل داشت سعی می کرد این فسادها را مخفی نگاه دارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به تهمت هایی که در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب به نهاد روحانیت زده شده است، گفت: ما منکر نفوذ فساد در این قشر هم نیستیم ولی بازهم ضد فساد ترین طیف در میان اقشار مردم همین روحانیت هستند ولی دشمن آنچنان سیاه نمایی می کند و فضا را مشتنج جلوه می دهد که همه گمان کنند مشکلات زیر سر این نهاد است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه انقلاب را حرکتی استقلال خواهانه عنوان کرده اند که به دنبال جهانی سازی است، چراکه تمدن غربی رو به افول است و این اندیشه اسلامی، فقه اسلامی و تمدن اسلامی است که رو به پیشرفت قرار گرفته و جهان را متوجه خود کرده است.

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که انقلاب اسلامی برای آینده جهان تئوری عملی ارائه می دهد، گفت: جهانی سازی در ذات اسلام و تشیع وجود دارد که نمود ویژه آن بحث مهدویت است؛ مهدویت تفکری است که به دنبال همرنگ کردن کل دنیا با تفکر اسلامی یعنی عدالت و معنویت حقیقی است.

وی تصریح کرد: ما امروز در مرحله ساخت دولت اسلامی هستیم که باید از طریق آن به جامعه سازی اسلامی و بعد از آن به تمدن سازی نوین اسلامی دست پیدا کنیم، بنابراین همه ما وظیفه داریم برای ساخت دولتی اسلامی و عدالت خواه تلاش کنیم؛ نمود ویژه حرکت ما در انتخاب افرادی شایسته، انقلابی و عامل است از این رو باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده نهایت دقت را به کار بگیریم و از افراد شایسته برای حضور در این عرصه دعوت کنیم.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رییسی به ریاست قوه قضاییه را امری مبارک و میمون توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تکلیف خودشان را در ساخت دولت اسلامی به خوبی انجام داده و می دهند و اخیرا نیز در انتخاب های ایشان این مسأله را می بینیم؛ از این رو هم ما باید ایشان را در ساخت دولت اسلامی که مقدمه جامعه و تمدن اسلامی است یاری کنیم./1330/ج

ارسال نظرات