۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۰۰۵۳۱
امام جمعه شهداد:

امام هادی از موضع قدرت با دشمنان مذاکره می‌کرد

امام هادی از موضع قدرت با دشمنان مذاکره می‌کرد
حجت الاسلام الله وردی گفت: اقتدار در مقابل دشمن با برگزاری مناظرات و یاد دادن دین پیامبر به مردم از نمونه‌های بارز زندگی امام هادی (ع) است.
حجت الاسلام احمد الله وردی امام جمعه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به شهادت امام هادی (ع)، گفت: اهل بیت نمایشگاه اخلاق و معنویت برای انسان‌ها هستند.
 
حجت الاسلام الله وردی با بیان این که مردان و زنان معرفت خود را نسبت به اهل بیت بالا ببرند، خاطرنشان کرد: موضع گیری قدرت‌مند در مقابل دشمنان یکی از خصوصیت‌های بارز امام هادی بوده که توانستند با قدرت جلوی دشمنان بایستند و از دین اسلام دفاع کنند.
 
وی ابراز داشت: یاد دادن دین پیامبر و حرکت دادن مردم به ایستادن در مقابل دشمنان از نمونه‌های بارز زندگی امام هادی (ع) بوده که امام هادی (ع) عمر خود را در انتشار دین اسلام به مردم و ایستادن در مقابل خرافات، گذراند.
 
امام جمعه شهداد با توجه به این که زیارت جامعه کبیره در بین مردم فراموش شده است، اظهار داشت: زیارت جامعه کبیره برای امام هادی بوده که در این دعا صفات اهل بیت ذکر شده است.
 
وی با اشاره به این که زیارت جامعه کبیره مشهور به دعای امام شناسی است، تصریح کرد: مردم سعی کنند در ماه رجب، یک بار زیارت جامعه کبیره را با معنا بخوانند تا معرفت خود را نسبت به اهل بیت بالا ببرند.
 
حجت الاسلام الله وردی بیان داشت: زیارت عاشورا، جامعه کبیره و خواندن نماز شب از سفارشات اهل بیت به مردم بوده که انسان‌ها در زندگی توجه خاصی به این سه موضوع مهم داشته باشند تا رستگار شوند.
 
امام جمعه شهداد با بیان این که امام هادی در هر مکان و زمان از شیعه دفاع می‌کرد، ابراز داشت: انسان‌ها از خدا کمک بگیرند تا با اهل بیت انس بگیرند.
 
وی در پایان با اشاره به این که امام هادی با موضع قدرت با دشمنان مذاکره می‌کرد، گفت: اقتدار در مقابل دشمن با برگزاری مناظرات و یاد دادن دین پیامبر به مردم از نمونه‌های بارز زندگی امام هادی (ع) شمرده می‌شود./۹۷۰۷/ت310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات