۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۶۰۱۰۳۵
با هدف پاسخگویی احکام شرعی به بانوان ناشنوا؛

آموزش زبان اشاره ویژه بانوان طلبه برگزار می شود

آموزش زبان اشاره ویژه بانوان طلبه برگزار می شود
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان از برگزاری دوره آموزشی زبان اشاره ویژه طلاب خبر داد و گفت: این طرح با هدف پاسخگویی احکام شرعی به بانوان ناشنوا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان، بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اعلام آمادگی مدارس علمیه استان در زمینه برگزاری طرح هادیات الاصمات( آموزش زبان اشاره ویژه بانوان ناشنوا و کم شنوا) خبر داد.

وی با بیان اینکه دوره آموزش مهارتی زبان اشاره به دو صورت نظری و عملی برگزار می شود، افزود: این دوره آموزشی در مدارس علمیه پلدختر، دورود، الشتر و کوهدشت برگزار خواهد شد.

عزیزی خاطرنشان کرد: این دوره با تعامل با مؤسسه آوای علم و ایمان برای دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهر و با هدف آشنایی دانش آموختگان با مهارت زبان اشاره و توانمندسازی سطح مهارتی دانش آموختگان به تدریس زبان اشاره برگزار می شود.

وی آموزش و مهارت آموزی پاسخگویی احکام شرعی به بانوان ناشنوا و کم شنوا که قشر مرثری در اجتماع هستند، از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی عنوان کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان بیان داشت: تربیت مدرسان توانمند برای فعالیت در حوزه پاسخگویی به بانوان ناشنوا، تأثیرگذاری ظرفیت های دانش آموختگان در عرصه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در جامعه با رویکرد دینی و فعال سازی سازمان های مردم نهاد و مراکز فرهنگی حوزوی در این عرصه از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی عنوان کرد.

وی ادامه داد: دوره آموزشی زبان اشاره ویژه طلاب با محوریت آموزش کلیات و مفاهیم، نحوه ارتباط گیری با شخص ناشنوا، اصول و چارچوب ارتباط با رویکرد فرهنگی و برنامه ریزی برای فراگیران جهت پاسخگویی به مسائل شرعی و دینی، مسائل خانوادگی، رفتارها و فعالیت های اجتماعی برگزار می شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: ایجاد و تشکیل سازمان مردم نهاد و مراکز پاسخگویی و مشاوره با مهارت زبان اشاره و تربیت مدرس توانمد در این زمینه از دیگر اهداف و خروجی اجرا کردن این طرح است.

وی مزایای اجرای طرح آموزش زبان اشاره ویژه خواهران طلبه را اولویت اشتغال در مراکز بهزیستی و مراکز پاسخگویی در حوزه های فرهنگی، انجام تعهد اخلاقی نسبت به هم نوعان مواجه با این مشکل عنوان کرد.

عزیزی ابراز داشت: حداقل داشتن دانشنامه سطح دو و توانمندی برقراری ارتباط از شرایط لازم برای شرکت طلاب در طرح آموزشی زبان اشاره است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات