۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۶۰۱۲۸۷
حجت الاسلام هاشمی شاهرودی:

۲۰۰ طلبه زبان دان در اربعین به زائران مشاوره می دهند

۲۰۰ طلبه زبان دان در اربعین به زائران مشاوره می دهند
مدیر بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) گفت: ۲۰۰ طلبه مبلغ که به ۱۰ زبان زنده دنیا مسلط بودند، در ایام اربعین به کربلا اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر هاشمی شاهرودی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: پدر بزرگوارم مرحوم آیت الله شاهرودی حدود هشت سال گذشته به ما توصیه کردند که در حوزه ی طلاب کار کنیم و ما برای پیگیری درخواست ایشان طلابی را تربیت کردیم و در حال حاضر ۲۰۰ طلبه مبلغ در این بخش آموزش داده شد و مناطق مختلف ایران و ویژگی های این مناطق شناسایی گردید.

مدیر بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) گفت: برای مشاوره دادن به مردم از روضه های آیت الله شاهرودی(رحمت الله علیه) استفاده کردیم و طلاب آموزش دیده ی ما قبل و بعد از مراسم مشاوره های حرفه ای و حساب شده به مردم ارائه می دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاسیدمحمدباقر هاشمی شاهرودی خاطرنشان کرد: در ارتباط های بین الملل نیز با حشدالعبی عراق هماهنگی هایی انجام شد و این مشاوره ها به خانواده های شهدای عراقی نیز ارائه شد که بازتاب گسترده ای در محافل خبری داشت.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته ۴ هزار طلبه در یک دوره سه ساعته آموزش دیده و در اربعین پاسخگوی سوالات زائران بودند، در این مشاوره های اربعین موضوعاتی که برای مردم و زائران غیر ایرانی مطرح بود نیز به طلاب آموزش داده شده است.

مدیر بنیاد فقه و معارف اهلبیت(ع) تاکید کرد: ۲۰۰ طلبه مبلغ در ایام اربعین به کربلا رفتند که به ۱۰ زبان زنده دنیا مسلط بودند، همچنین در روز یکشنبه مورخ 97.12.26 ساعت 13 در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) در میدان جهاد خیابان باجک از شیخ عیسی قاسم و تعدادی از طلاب غیرایرانی دعوت شده که از ایشان تجلیل به عمل می آید.

در این دیدار آیت الله مکارم شیرازی ضمن توصیه هایی کاربردی به مدیر بنیاد فقه و معارف اهل بیت علیهم السلام و همراهان شان آرزوی موفقیت روزافزون داشتند.

حسین عجمی
ارسال نظرات