۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۰۱۳۵۴
امام جمعه بجنورد:

تبلیغ و فعالیت‌های جهادی باید صبغه الهی داشته باشد

تبلیغ و فعالیت‌های جهادی باید صبغه الهی داشته باشد
امام جمعه بجنورد خطاب به روحانیان و مبلغان گفت: اگر تبلیغ و فعالیت جهادی برای خدا باشد ارزش دارد؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم جهادهای ما رنگ و صبغه الهی بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از روحانیان و مبلغان استان، به تبیین تبلیغ خالصانه و رسالت محور روحانیت پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت کار و فعالیت مخلصانه و با نیت الهی، گفت: خداوند در آیه 69 سوره عنکبوت می‌فرماید: «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِینَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ» و تأکید می‌کند آنان که در راه ما به جان و مال جهد و کوشش کردند محققا آن‌ها را به راه‌های معرفت و لطف خویش هدایت می‌کنیم و همیشه خدا یار نکوکاران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه کارهای ما باید خدایی بوده و آرم و استاندارد الهی داشته باشد، افزود: خداوند تأکید می‌کند که اگر فردی مخلصانه در راه او مجاهدت کند راه‌هایی که می‌تواند به خدا برسد برای او هموار می‌شود و این پاداش یک مجاهد فی سبیل الله است.

وی خطاب به طلاب و روحانیان، گفت: اگر تبلیغ و فعالیت جهادی برای خدا باشد ارزش دارد؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم جهادهای ما رنگ خدایی بگیرد؛ زیرا صبغه الهی هیچ گاه پاک نمی‌شود.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: کارهای خود را رنگ خدایی بزنید؛ زیرا رنگ‌های سال و دنیوی از مدل می‌افتد؛ اما تنها رنگی که همیشه ثابت بوده و مشتری دارد رنگ خدا است؛ به همین دلیل می‌گویند اخلاص پررنگ‌ترین رنگ بوده و پاک شدنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مبلغان و روحانیان، گفت: چندان درگیر تأمین هزینه‌های زندگی و مالی نباشید؛ زیرا پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «من طلب العلم تکفّل اللَّه برزقه؛ هر که علم جوید خدا عهده‌دار روزی او می‌شود» و هر کس به دنبال علم دین برود خداوند روزی او را ضمانت کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید کار جهادی داشته باشیم و هر جا سنگر خالی دیدیم آن را پر کنیم، افزود: جهاد تبلیغی اجر دنیا و آخرت را داشته و باید با جدیت از سوی روحانیان و مبلغان پیگیری شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات