۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۰۱۴۱۱
حجت الاسلام صادقی خبر داد؛

فعالیت گروه های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر و مسافرخیر مازندران

فعالیت گروه های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر و مسافرخیر مازندران
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از فعالیت تبلیغی گروه های تبلیغی و روحانیان بومی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از فعالیت تبلیغی گروه های تبلیغی و روحانیان بومی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.
 
وی با بیان این که در ایام تعطیلات نوروز شاهد حضور میلیونی گردشگران و مسافران نوروزی به مازندران هستیم، افزود: به همین دلیل از ماه ها قبل بسترهای لازم برای حضور مبلغان دینی و گروه های تبلیغی در اماکن پرجمعیت و آسیب پذیر استان فراهم شده است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی در سطح سواحل دریا، مناطق جنگلی و پرجمعیت حضور پررنگی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤوالات دینی و شرعی، بیان احکام مسافر و همچنین اجرای برنامه های دینی و فرهنگی از جمله مهم ترین برنامه های مبلغان دینی در این اماکن است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه با حضور جمعیت میلیونی مسافران و گردشگران در مناطق مختلف استان شاهد بروز مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیاری در این مناطق هستیم، تصریح کرد: متأسفانه دستگاه های ذی ربط برنامه مدون و مشخصی برای برخورد با این آسیب های فرهنگی ندارند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران از بسیج همه ظرفیت های تبلغی استان به منظور پوشش مناسب تبلیغی در مناطق مورد نظر خبر داد و خاطرنشان کرد: به طور حتم حضور پررنگ و مستمر مبلغان دینی در مناطق آسیب پذیر و مسافرخیر مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی را به حداقل می رساند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب جوان و مستعد مدارس علمیه استان نیز در برنامه های تبلیغی ایام تعطیلات نوروز مشارکت دارند، تصریح کرد: به دلیل کمبود مبلغ از توان تبلیغی طلاب وروحانیان بومی نیز در سطح استان بهره خواهیم گرفت.
 
حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که به تقویت برنامه های تبلیغی در مناطق شمالی کشور نیازمند راه اندازی یک قرارگاه فرهنگی و تبلیغی هستیم، بیان داشت: با برنامه های سطحی و موسمی نمی توان به رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی در این مناطق امیدوار بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برنامه های فرهنگی و تبلیغی در مناطق آسیب پذیر و حساس باید دائمی و کاملاً هدفمند باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود گسترش روز افزون آسیب های فرهنگی و اجتماعی در مناطق توریستی استان، تاکنون اقدام مناسبی برای رفع این مشکلات صورت نگرفته است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات