۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۰۱۹۴۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

حسن استفاده از ظرفیت نزولات آسمانی نیازمند مدیریت توحیدی است

حسن استفاده از ظرفیت نزولات آسمانی نیازمند مدیریت توحیدی است
آيت الله نمازي بر حسن استفاده مسؤولان از حداكثر ظرفيت هاي نزولات آسماني تأكيد كرد و گفت: مسؤولان بايد هنر استفاده از حداكثر طرفيت نزولات آسماني را داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله نمازی صبح امروز در نخستين جلسه شوراي اداري كاشان در سال جديد كه در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) اين شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه سال ۹۸ با نزول رحمت الهی و حوادث سیل در اکثر استان‌های کشور و تلخ شدن ذائقه ملت ایران همراه شد، گفت: در بروز حوادث طبیعی کار حکیم بدون حکمت نیست و حکیم بودن یکی از صفات خدا است.

وی با اشاره به اسراری که در حوادث طبیعی سیل و زلزله و آتش سوزی و طوفان نهفته است، افزود: سیل اخیر در استان‌های کشور برای ملت و مسؤولان دارای پیام‌های متعددی است.

آیت الله نمازی در ادامه به یکی از پیام‌های سیل اخیر در کشور اشاره کرد و با تأکید بر اینکه مدیریت در نظام توحیدی باید مدیریت ابتکاری باشد نه مدیریت انفعالی به تفاوت بین این دو مدیریت پرداخت و اظهار داشت: در مدیریت انفعالی مدیر توجه به مسائل و مسؤولیت‌ها و حدود و ثغور وظیفه ندارد و بعد از حادثه به فکر علاج حادثه است و نبابد با رخداد‌ها و حوادث برخورد انفعالی داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: در مدیریت ابتکاری از قبل تمامی احتمالات پیش بینی می‌شود و همه جوانب کار مهندسی در کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها لحاظ می‌شود تا در صورت بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه کمترین خسارت را به دنبال داشته باشد.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه مهندسی در نظام توحیدی دارای تعاریف و شرح وظایفی است عنوان کرد: استفاده و بهره برداری از منابع و انرژی تحت الارض و فوق الارض است و اینگونه تصور نشود در نظام توحیدی اسلام موضوع مهندسی نادیده گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: هزینه‌هایی که بعد از حوادث طبیعی به کشور تحمیل می‌شود باید قبل از وقوع حوادث هزینه شود تا از هزینه‌های هنگفت و غیر قابل جبران مالی و جانی بعد از حوادث طبیعی جلوگیری شود.

آیت الله نمازی با تأکید بر اینکه مدیران و مسؤولان باید هنر حسن استفاده از حداکثر ظرفیت نزولات آسمانی را داشته باشند، اظهار داشت: برای حسن استفاده از حداکثر ظرفیت نزولات آسمانی نیاز به مدیریت توحیدی است.

به گفته وی، حوادث سیل اخیر در کشور که سبب تخریب زیر ساخت‌ها وخسارات مالی و جانی بسیاری شد باید کارشناسی و کالبد شکافی و پیام‌های آن استخراج شود و برای آینده و جلوگیری از خسارات مالی و جانی از آن استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز امیدواری کرد مدیران و کارشناسان از حوادث طبیعی عبرت گرفته و به گونه‌ای برنامه ریزی و تدبیر کنند که منابع و ظرفیت‌های موجود هدر نرود./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات