۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۹۹۳۴۱
آیت الله نمازی:

وحدت جهان اسلام راهی برای غلبه بر مستکبران است

وحدت جهان اسلام راهی برای غلبه بر مستکبران است
آيت الله نمازي گفت: وقتی امت اسلامی و دولت‌های اسلامی با متحد شوند دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد، از خانواده و مدرسه و دانشگاه به عنوان دو پایگاه پرورش و تربیت نوجوانان و جوانان نام برد.

وی افزود: سلامت و امنیت جامعه در گروه عملکرد والدین، خانواده، معلم و اساتید است و دانشجویان خروجی عملکرد مدیریت و تعلیم و تربیت معلم و استاد است و چنانچه پدر و مادر به وظایف خود عمل کنند فرزندان سالم و صالحی را تحویل جامعه خواهند داد.

آیت الله نمازی ادامه داد: اگر جامعه اسلامی، خانواده، آموزگاران و اساتید به وظایف خود در قبال تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان به درستی عمل کنند جامعه هیچ مشکلی نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یکی از برکات و دستاورد‌های انقلاب تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های بی بضاعت و محروم جامعه و ایجاد اشتغال برای محرومین جامعه است.

نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز درختکاری، از آب و زمین و درخت به عنوان سه عامل تأثیرگذار در سلامت انسان نام برد و ابراز امیداواری کرد جهاد کشاورزی از این سه عامل مهم در جهت سلامتی انسان و جامعه اهتمام ویژه داشته باشد.

آیت الله نمازی همچنین ۲۷ جمادی الثانی شهادت سلطانعلی ابن امام محمد باقر (ع) را تسلیت گفت و از مردم منطقه کاشان و آران و بیدگل، نظنز و استان مرکزی به ویژه هیئات مذهبی و مسؤولان خواست ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، وظیفه خود را نسبت بزرگداشت اهل بیت (ع) انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به بازتاب گسترده و جهانی سفر بشار اسد رییس جمهور سوریه به تهران و ملاقات با رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای اشاره کرد و عنوان کرد: رسانه‌های منطقه و جهان خبر این دیدار را در راس خبر‌های خود قرار دادند.

وی به واکنش سید حسن نصرالله به دیدار بشار اسد با رهبر معظم انقلاب ایران و اشک شوق دبیرکل حزب الله لبنان اشاره و ابراز داشت: این نشانه قدرت اسلام است که وقتی امت اسلامی و دولت‌های اسلامی با متحد شوند دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

آیت الله نمازی در ادامه به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار بشار اسد اشاره کرد و گفت: حمایت از سوریه را حمایت از مقاومت می‌دانیم و پیروزی مقاومت در سوریه سبب عصبانیت آمریکا شده است و آن‌ها قصد ترک منطقه را ندارند و به دنبال توطئه‌های جدید هستند.

وی همچنین به فرازی از فرمایشات رهبر معظم در دیدار با ذاکران اهل بیت (ع) و مداحان به مناسبت میلاد فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: وظیفه ذاکران و مدیحه سرایان سوق دادن مردم به سمت اهداف انقلاب یعنی شکل گیری جامعه‌ای مومن و سالم و امن همراه با رفاه مادی و شوکت بین المللی و بهجت معنوی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به فرازی از فرمایشات رهبری در دیدار با دست اندرکاران برگزاری کنگره ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: راز اقتدار یک ملت وجود جوانان دلیر و نترس و آماده و سینه سپر کردن و ایستادگی در عرصه‌های گوناگون است.

آیت الله نمازی افزود: پیام و بشارت شهیدان این است که اگر بر خلاف خواست دشمن وارد میدان مبارزه شوید خداوند همچون دوران دفاع مقدس ترس و اندوه را از ما دور خواهد کرد.

وی همچنین حفظ وحدت ملی، امنیت و آرامش را مهترین نیاز امروز کشور و شهرستان کاشان دانست و افزود: همه تلاش و هم و غم رسانه‌های صهیونیستی و اسرائیل و آمریکا و انگلیس برای آشوب در شهر‌های ایران است و برای این کار از سوژه‌های مختلف اعم از انتخابات و اجرای کنسرت‌ها سوء استفاده می‌کنند.

آیت الله نمازی ادامه داد: از روز نخست حضور خود در کاشان تمام هم و غم خود را برای وحدت و همگرایی و هم افزایی بین قشر‌های مختلف و گروه‌ها و تشکل‌ها و احزاب سیاسی در کاشان به کار گرفته ام.

وی ضمن تذکر و توصیه به مسؤولان فرهنگی و امنیتی کاشان برای حفظ وحدت و اتحاد و دوری از زد و بند‌های سیاسی در شهرستان گفت: از مسؤولان شهرستان می‌خواهم تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار بگیرند.

وی دعوت از کنسرت موسیقی به شهرستان کاشان و استفاده از ابراز موسیقی و انجام حرکات و سکنات غیر اخلاقی را در شأن جمهوری اسلامی ایران و ملتی که هزاران شهید را برای حفظ ارزش‌ها داده نداست و افرود: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، مذاق شریعت در ترویج موسیقی نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید براینکه نباید اجازه داد ابراز موسیقی سبب اختلاف بین مسؤولان و مردم شود، اظهار داشت: در کشوری که بیش از ۲۰۰ هزار شهید و در شهرستان کاشان که ۱۷۰۰ جوان خود را تقدیم اسلام کرده است شایسته نیست کنسرت موسیقی برگزار شود وبرای اجرای آن برخی موافق و برخی مخالف باشند.

وی اجرای کنسرت آن هم در روز‌هایی که ۲۷ شهید امنیت در استان اصفهان و کاشان تشییع شده است را قابل تأمل دانست و اظهار داشت: هفته گذشته در ملاقات با یکی از اساتید ایرانی مقیم آمریکا، ایشان اعلام کرد هر زمان مسأله کوچکی در یکی از شهر‌های ایران مطرح می‌شود آمریکا از آن برای ایجاد اختلاف استفاده کرده و همه امید آن‌ها به اختلاف بین مردم است.

وی به وحدت و اتحاد بین مسؤولان شهرستان تأکید کرد و گفت: مراقب باشید تا اجرای یک برنامه در کاشان سبب اختلاف و درگیری بین جوان‌های شهرستان نشود./۱۳۰۷/پ202/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات