۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۰۲۰۴۰
امام جمعه موقت کاشان:

تفکر قرآنی همه مشکلات را حل می‌کند

تفکر قرآنی همه مشکلات را حل می‌کند
امام جمعه موقت کاشان گفت: داشتن تفکر قرآنی همه مشکلات را برطرف و کشور را تبدیل به یک کشور مترقی و پیشرفته و توسعه یافته خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار درجلسه تفسیر قرآن شنبه شب در مسجد آیت الله رضوی کاشانی در ادامه تفسیرآیه ۲۵ سوره رعد، گفت: کسانی که ارتباط خود را با خدا قطع می‌کنند و عهد و پیمان خود را با خدا می‌شکنند و در ادامه نیز ارتباط خود را با خلق خدا نیز قطع می‌کنند انسان‌های صالحی نیستند.

وی افزود: کسی که رابطه اش با خدا قطع شود رابطه اش با خلق خدا نیز قطع خواهد شد و گرفتار فساد فی الارض شده و از رحمت خدا دور خواهد شد و پایان خوبی در انتظار او نخواهد بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: یکی از واژه‌هایی که در قرآن مکرر به آن اشاره شده است واژه ‹‹دار›› است که حدود ۵۰ مرتبه واژه دار و دیار در قرآن تکرار شده است که نیمی از این تعداد در رابطه با آخرت است.

وی با اشاره به اینکه دنیا دار نیست بلکه قرآن می‌خواهد بگوید دار حقیقی آخرت است، افزود: دار همان خانه و محل سکونت است، اما دنیا دار حقیقی نیست و مجازی است و انسان در دنیا مسافر است و دیر و یا زود باید راهی خانه اصلی شود.

امام جمعه موقت کاشان همچنین با بیان اینکه عملکرد و سیره و روش انسان انعکاسی از تفکرات و اعتقادات انسان است، گفت: انسان همانگونه که فکر می‌کند همانگونه نیز عمل می‌کند و این نحوه فکر و تفکر انسان در زندگی کسی که خود را صاحب خانه دنیا بداند با کسی که خود را مسافر دنیا بداند متفاوت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: خانه اصلی آخرت است و همه هم و غم انسان باید برای خانه آخرت خود باشد البته نه اینکه دنیای انسان خراب باشد بلکه باید دنیای سالم و خوبی داشته باشد، اما نباید از آخرت خود غفلت کند.

وی افزود: امیر مومنان (ع) می‌فرماید، دنیا محل عبور است و آخرت دار قرار ومحل استقرار است و همانگونه که انسان بعد از مسافرت در خانه اش به آرامش می‌رسد همانگونه نیز در آخرت و در بهشت که خانه حقیقی او است به آرامش می‌رسد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خانه دنیای انسان اگر بهترین و شیک‌ترین و مقاوم‌ترین خانه هم باشد، اما می‌داند مستاجر است و صاحب و ساکن دائمی آن نیست و یک روزی باید خانه دنیا را تخلیه کند و به خانه اصلی کوچ کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ابراز کرد: انسان باید از مسافرخانه دنیا که در آن به صورت موقت مستقر شده است برای مقر اصلی که آخرت و بهشت است توشه‌ای را کسب کند چرا که دنیا تمام شدنی است و آخرت برای انسان نزدیک است و هر لحظه این امکانوجود دارد که با دنیا وداع کند و راهی آخرت شود.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش قرآن برای تغییر تفکر انسان است، افزود: حیات دنیا خواب و حیات مجازی است، اما حیات آخرت بیداری و حقیقی است و اگر خداوند در قرآن ۲۵ مرتبه در مورد آخرت از واژه دار استفاده کرده است برای این است که تفکر انسان را تغییر دهد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: دین با استدلال و برهان تفکر انسان را تغییر می‌دهد و با تغییر تفکر انسان حاضر است در راه دین جان خود را نیز فدا کند، از این رو اگر تفکر انسان تغییر کند رستگار است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تغییر تفکرات است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود می‌فرماید، دشمن به این باور رسیده است که ملت ایران هرکاری را اراده کند انجام خواهد داد.

به گفته وی دشمن نمی‌تواند با اراده ملت ایران مقابله کند و در تلاش است تا اراده ملت ایران را برای مبارزه و رسیدن به خودکفایی و استقلال و اقتصاد مقاومتی سست کند.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: داشتن تفکر قرآنی همه مشکلات را برطرف خواهد کرد و کشور را تبدیل به یک کشور مترقی و پیشرفته و توسعه یافته خواهد کرد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات