۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۰۲۰۸۰
۲۱ فروردین با سخنرانی وزیر ارشاد؛

آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار می شود

آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار می شود
آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم از روز ۲۱ فروردین ماه با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در نشست خبری سی ‌و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به ایستگاه سی و ششم خود رسیده است.

وی افزود: این مسابقات با توجه به رویدادهایی که در کشورهای اسلامی برگزار می شود رشد چشمگیری داشته است.

حجت الاسلام حسینی بابیان اینکه مسابقات امسال با یک رویکرد جدید برگزار می شود، اظهار داشت: انتقادی که در سالهای گذشته به لحاظ فنی وارد بود موضوع سطح فنی شرکت کنندگان بود که با تلاش صورت گرفته این نقص برطرف شده است.

دبیر برگزاری این دوره از رقابت‌ها با اشاره به اینکه امروز مسابقات بین المللی قرآن کریم توانسته به عنوان یک موتور محرک برای مسابقات قرآنی به شمار آید، عنوان کرد: امروز در شهرستان ها ما شاهد رقابت هزاران تن از بزرگسالان، دانش آموزان، طلاب، بانوان و روشندلان در مسابقات قرآنی هستیم تا بتوانند بعد از مرحله استانی و کشوری به مرحله بین المللی دست یابند و این امر بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه مسابقات امسال همانند ادوار گذشته در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می شود، اظهار داشت: به دلیل صرفه جویی در هزینه ها تصمیم بر آن شد که مرحله مقدماتی به صورت مکاتبه ای و فضای مجازی در کشور مقصد برگزار شود از این رو در این مرحله 637 نفر شرکت کننده داشتیم که از میان آنان 184 شرکت کننده به مرحله نیمه نهایی دست یافتند که اسامی آنان در بهمن ماه سال 97 مشخص شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به زمان برگزاری سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: مرحله نیمه نهایی این دوره از مسابقات از سه شنبه 20 فروردین ماه در هتل هما برگزار می شود و آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات با سخنرانی صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه 21 فروردین ماه ساعت 4 بعد از ظهر در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود و این دوره از مسابقات تا 25 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره اهداف برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، ابراز کرد: افزون بر رقابت قرآنی می توان گفت یکی دیگر از اهداف این نوع مسابقات تحکیم و ایجاد روابط بیشتر در جوامع اسلامی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات فینال طلاب در شهر مقدس قم و مسابقات فینال بانوان در هتل هما برگزار خواهد شد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات