۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۰۲۰۸۲
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

اولویت مسؤولان خدمت رسانی به سیل زدگان باشد

اولویت مسؤولان خدمت رسانی به سیل زدگان باشد
نماینده مردم لرستان در مجلس گفت: به اولویت نیاز مردم سیل زده توجه کنیم و پس از رفع این نیازها دیگر مشکلات آنان فراموش نشود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به سیل اخیر و شرایط بحرانی در مناطق سیل زده به ویژه در شهرستان پلدختر و معمولان بیان داشت: اولویت مسؤولان خدمت رسانی به سیل زدگان است.

وی با بیان اینکه بدون زیرساخت های لازم خطراتی مانند سیل کشور را تهدید می کند، افزود: مسؤولان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و باید برای قبل، حین و پس از بحران آمادگی لازم داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی از حادثه سیل در برخی استان های کشور ابراز تأسف کرد و گفت: باید هنگام این مصیبت ها به درگاه خداوند متعال خضوع و خشوع بیشتری ببریم.

وی افزود: در شرایط حین سیل و پس از آن باید اولویت اول و فوری مدیریت کشور به مهار بحران و خدمات رسانی به آسیب دیدگان از بحران یعنی سیل زدگان معطوف شود.

نسبت به نیازهای مردم سیل زده بی تفاوت نباشیم

نماینده مردم لرستان در مجلس با اشاره به نیاز مردم سیل زده گفت: این نیازها اولویت دارند و پس از رفع نخستین اولویت مردم سیل زده نباید نسبت به دیگر نیازهای آنان بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به رسالت مراکز تحقیقاتی از جمله مرکز تحقیقات اسلامی در مسأله حوادث طبیعی گفت: نباید در ارتباط با مسأله سیل بی تفاوت باشیم، از این حیث که این مرکز و مرکز پژوهش هایر مجلس می توانند از نظر حقوقی مباحث و کوشش ها و اندیشه ها و پیشنهادهای خود را به سمت ارائه ظرفیت های حقوق، قانون و فقه در جهت توسعه زیرساخحت های حفاظت کننده از کشور در برابر حوادث و افزایش قدرت مدیریت و کنترل بحران به پیش ببریم.

وی افزود: امروز ثابت شده که بدون داشتن زیرساخت های لازم خطراتی مانند سیل و امثال آن مناطق مختلف کشور را دچار آسیب های جدی می کند، بنابر این باید زیرساخت های لازم برای بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی، مدیریتی و نظارتی ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی خاطرنشان کرد: از نظر فقهی اگر فراتر از احتمال عقلایی یک تجربه محقق پیش روی ما قرار بگیرد که به دلیل ضعف زیرساخت ها حادثه هایی همچون سیل مشکلاتی برای مردم ایجاد می کند.

وی افزود: قرار دادن اولویت در انجام و ایجاد زیرساخت ها و زیربناها ضرورت شرعی پیدا می کند، از نظر حقوقی نیز باید بررسی شود که در این زمینه چه قوانینی می تواند نظم و ساختاری بهتر را در جامعه ایجاد کنند.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خاطرنشان کرد: اگر در جایی بودجه ای برای یک سد در نظر گرفته شده ولی به دلیل اهمای کاری مشکلاتی ایجاد شود، آیا اهمال کننده ها مسؤول هستند؟/9451/د102/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات