۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۰۲۱۳۲

چند خبر کوتاه از مشهد

چند خبر کوتاه از مشهد
کمک به مناطق سیل‌زده از طریق سامانه #8* و دفاتر نذورات آستان قدس رضوی و ایجاد ایستگاه‌های طرح پویش "مشهد مهربانی" از جمله خبرهای کوتاه فرهنگی از مشهد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام قاسم متقی نیا، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان لرستان از استقرار و برپایی 3 آشپزخانه سیار در مناطق سیل‌زده این استان خبر داد و گفت: با حمایت معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی و دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان 3 آشپزخانه سیار برای پخت و توزیع غذای گرم در شهرهای خرم آباد، نورآباد و پل‌دختر برپا شده است.

وی با بیان اینکه در این آشپزخانه‌ها روزانه 6 هزار پرس غذای گرم طبخ و بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود، اظهار کرد: 100 خادمیار رضوی روزانه در 3 شیفت برای طبخ و تهیه غذا کمک می‌کنند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان لرستان با بیان اینکه سیل خسارت‌های فراوانی در استان بر جای گذاشته است، افزود: خادمیاران رضوی از زمان وقوع سیل تاکنون با حضور میدانی در صحنه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

متقی‌نیا عنوان کرد: در حال حاضر خادمیاران رضوی در عرصه پاکسازی منازل مردم از گل و لای ناشی از سیل در شهر‌های مختلف از جمله پلدختر، کمک‌رسانی آذوقه، جمع‌آوری و توزیع اقلام غذایی و دارویی در سطح مناطق سیل‌زده مشغول خدمت‌رسانی هستند.

کمک به مناطق سیل‌زده از طریق سامانه #8* و دفاتر نذورات آستان قدس رضوی

در پی سیلاب و آب گرفتگی برخی از استانهای کشور، آستان قدس رضوی نیز در کنار سایر نهادها به کمک مردم این مناطق شتافته و از طریق سامانه وقف و نذر رضوی به نشانی https://nazr.razavi.ir و کد دستوری #8* امکان کمک به آسیب دیدگان را فراهم آورده است.

کد دستوری #8* که با تلفن همراه قابل شماره‌گیری است، راحت‌ترین روش برای پرداخت نذورات برای همه افراد در سراسر کشور بوده و خیران می‌توانند با استفاده از آن نذورات خود را در کم‌ترین زمان با استفاده از کارت‌های بانکی که رمز دوم دارد، پرداخت کنند.

مراجعه به دفاتر نمایندگی‌های آستان قدس در استانها و سامانه وقف و نذر رضوی به نشانی https://nazr.razavi.ir نیز از دیگر راه‌های امداد رسانی به مناطق سیل زده است که همه افراد می‌توانند با ورود به آن آستان قدس رضوی را در امر یاری رساندن به سیل زدگان همراهی کنند.

همچنین مراجعه حضوری به 20 دفتر نذورات نقدی و غیر نقدی که در اماکن متبرکه رضوی و حریم حرم حضرت رضا(ع) قرار داده شده است از دیگر روش‌های امداد رسانی به مناطق سیل زده است از این رو به منظور دسترسی راحت زائران، این دفاتر در صحن‌ها، رواق‌ها و ورودی‌های حرم مطهر وجود دارد که از این تعداد 11 دفتر به صورت شبانه روزی و بقیه از ساعت 7 تا 21 آماده دریافت نذورات نقدی و غیرنقدی زائران هستند.

ایجاد ایستگاه‌های طرح پویش "مشهد مهربانی" جهت کمک به سیل‌زدگان کشور

محسن غریب، مشاور شهردار مشهد از ایجاد ایستگاه‌های مهربانی تحت عنوان " پویش مشهد مهربانی" خبر داد و گفت: پویش مشهد مهربانی از امروز ساعت 18 با حضور استاندار، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر کلید ‌خورد و تا اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این پویش جهت جمع‌آوری اقلام مورد نیاز هلال احمر در راستای کمک به سیل زدگان کشور در چهار نقطه شهر به صورت منسجم جمع‌آوری می‌شود.

غریب ادامه داد: ایستگاه‌های مهربانی در میدان شهدا، میدان جانباز، بولوار هاشمیه و چهارراه مخابرات آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی شهروندان مشهدی هر روز از ساعت 9 صبح تا 22 شب فعال خواهند بود.

فراخوان همایش «الگوی زندگی عفیفانه با رویکرد اسلامی» منتشر شد

فراخوان همایش «الگوی زندگی عفیفانه با رویکرد اسلامی» از سوی نمایندگی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در قم منتشر شد.

هدف از برگزاری این همایش استخراج الگوی عفاف و زمینه‌سازی برای کشف الگوی زندگی عفیفانه است که همایش نخست با موضوع الگوی مفهومی عفاف جنسی تابستان سال 98 در قم برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ زمان ارسال چکیده مقالات کوتاه و بلند 31 فروردین ماه و زمان ارسال اصل مقالات 31 خردادماه سال جاری است./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات