۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۰۲۲۶۵
حجت الاسلام میرباقری:

کمک رسانی به مردم سیل زده به بهترین شکل صورت گیرد

کمک رسانی به مردم سیل زده به بهترین شکل صورت گیرد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انفاق باید از بهترین اموال انسان باشد، گفت: کمک رسانی به مردم سیل زده باید به بهترین شکل صورت بپذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میرباقری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی اعیاد سرداران کربلا در مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شعبان ماه اولیای الهی است.

وی افزود: عید اولیای الهی ماه رمضان است از این رو زمانی که به ماه شعبان می رسند امور دنیوی و اخروی خود را سامان می دهند و به استغفار می پردازند تا پاک و مطهر وارد ماه رمضان وارد شوند.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه دو ماه رجب و شعبان مقدمه است تا انسان پاک وارد ماه رمضان شود، عنوان کرد: همه گناهان انسان با استغفار زبانی بخشیده نمی شود بلکه او باید عملا از گناه توبه کرده و حقوق ضایع شده دیگران را ادا کند تا بتواند به درک ماه رمضان نائل شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در ماه شعبان صدقه دادن بسیار توصیه شده است، اظهار داشت: امروز با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و یا آسیب هایی که به مناطق سیل زده وارد شده می طلبد کمک های مردمی با عزت کامل به دست این عزیزان آسیب دیده برسد.

وی با استناد به کلام پیامبراکرم(ص)، گفت: حضرت فرمودند: اگر کسی گره از مشکل دیگری بگشاید خداوند هفتاد گره از مشکلات دنیوی و هفتاد گره از مشکلات اخروی او را باز می کند؛ در حالات امام سجاد(ع) نوشته اند زمانی که ایشان به شهادت رسیدند مردم متوجه شدند که حضرت صد خانواده را به صورت ناشناس و پنهانی اداره می کردند.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه مردم آسیب دیده در سیل اخیر افرادی آبرومند هستند، ابراز کرد: انسان در کمک و دستگیری از دیگران باید خود را به جای آنان بگذارد تا از بهترین اموال خود انفاق کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شعبان ماه صلوات است، اظهار داشت: صلوات انسان را به شفاعت پیامبر نائل می کند، طبق صریح روایات؛ اگر کسی می خواهد امر معاش خود را ترمیم و اصلاح کند در ماه شعبان روزه بگیرد.

وی در خصوص ویژگی های امام حسین(ع)، گفت: امام حسین(ع) عبد و بنده خداوند بودند مقام ایشان در جایگاه بندگی به گونه ای بود که رنگ چهره ایشان هنگام وضو گرفتن تغییر می کرد چرا که حضرت عبد خداوند بودند.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه نماز کلید حل مشکلات است، افزود: نماز رحمت الهی را نازل می کند رحمت الهی حلال مشکلات است امام حسین(ع) عاشق نماز بودند به حدی که شب عاشورا به نماز و قرائت قرآن پرداختند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: گذشت انسان را به کمال می رساند زندگی که در آن گذشت نباشد لذتی در آن زندگی نخواهد بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات