۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۰۲۲۷۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

روحانیان نگاه عبرت‌آموز به حوادث اخیر را ترویج دهند

روحانیان نگاه عبرت‌آموز به حوادث اخیر را ترویج دهند
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به نزول بارندگی‌ها و وقوع سیل‌های اخیر، گفت: روحانیان باید نگاه عبرت‌آموز به حوادث اخیر را ترویج دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی امروز در دیدار نوروزی با طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره)، با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، از خدمات و فعالیت‌های جهادی طلاب این مدرسه قدردانی کرد و افزود: مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) در تمام زمینه‌ها و ابعاد می‌درخشد.

وی در ادامه با اشاره به دعای آغاز سال، اظهار کرد: در این دعا می‌خوانیم: «یا مقلب‌القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال»؛ زیرا قلب‌ها به دست خدا بوده و قلب مخزن الهی و گنجینه ذات ربوبی است.

حجت‌الاسلام کوثری اضافه کرد: اگر در آیات قرآن مجید دقت کنیم می‌بینیم ذات ربوبی بعد از اینکه نشانه‌های خود را ارائه می‌کنند می‌فرمایند: چرا تدبر نمی‌کنید، تأمل نمی‌کنید، تفکر نمی‌کنید، بعضی‌ها قلب دارند فهم ندارند یا می‌فرمایند: «افلا تنظرون؛ آیا نگاه نمی‌کنید».

وی با بیان اینکه بر این اساس قلب و چشم دو مرکز بسیار مهم است که تغییرات و تحولات از این دو مرکز سرچشمه می‌گیرند، اظهار کرد: ما تا قلب خود را به عنوان مخزن و سرچشمه کانون اصلاح نکنیم در اعمال و رفتار ما تغییری حاصل نمی‌شود و از سوی دیگر تا نگاه خود را پاک‌سازی نکرده و نگاه زیبا، دست‌آموز و عبرت‌آموز نداشته باشیم در وجود ما حالتی مناسب و زیبا پیش نمی‌آید.

حجت‌الاسلام کوثری تصریح کرد: اما وقتی نگاهمان به این مجموعه اصلی، به خداوند عالم، به خودمان، به هم نوعانمان و نگاه ما به اطراف زیباسازی شد همه‌چیز زیبا می‌شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل یک نفر به یک بلا و مصیبت نگاه کرده و آن را نشانه قهر و غضب الهی می‌داند و می‌گوید خدا ما را فراموش و به این بلا مبتلا کرده است؛ اما نگاه یک عده هم این است که وقتی بلا می‌رسد آن را نشانه محبت خدا دانسته و می‌گویند من دوست و محب الهی بودم که خدا به من بلا داده است.

حجت‌الاسلام کوثری افزود: یک وقت نگاه آدم این است که این بلا و مصیبت و سختی از جنبه قهر و غضب الهی است و یک وقت هم آن را از جهت آشتی و لطف می‌بیند.

وی در خاتمه خطاب به طلاب و روحانیان گفت: ازاین‌رو در سیل اخیر هم ما باید نگاه خود را زیبا کرده و از برکات و ثمرات بارندگی‌ها غافل نباشیم و این نگاه زیبا را به مردم و جامعه هدف خود هم منتقل کنیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات