۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۰۲۴۴۳
مدیر مدرسه علمیه قائم حمیدیه:

یک قطره آب وارد شهر حمیدیه نشده است

یک قطره آب وارد شهر حمیدیه نشده است
حجت الاسلام ساکی با اشاره ترمیم سیل بند‌ها، گفت: با همکاری مردم اجازه ورود یک قطره آب به شهر حمیدیه داده نشده است.
حجت الاسلام احمد ساکی، مدیر مدرسه قائم حمیدیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه ترمیم سیل بند‌ها از سوی جوانان و روحانیان شهر پیش از رسیدن سیلاب‌ها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هم اکنون ترمیم سیل بند‌ها با حضور همه اقشار مختلف شهر حمیدیه اعم از روحانی و غیرروحانی ادامه دارد با این حال حدود ۸ تا ۹ حوزه از استان به عنوان معین حمیدیه معرفی شدند.

مدیر مدرسه قائم حمیدیه با بیان اینکه طلاب و روحانیت حوزه‌های معین از یک هفته پیش در شهر حضور و به ترمیم سیل بند‌ها می‌پردازند، عنوان داشت: طلاب و روحانیت هم اکنون ترمیم سیل بند‌ها داخل شهر و روستا‌های اطراف آن را انجام می‌دهند و با همکاری سایر مردم اجازه ورود یک قطره آب به شهر و روستا‌های پیرامون را ندادند.

حجت الاسلام ساکی با بیان اینکه برخی روستا‌های بالا دست حمیدیه دچار آبگرفتگی و برخی دیگر در محاصره سیل هستند، تصریح کرد: بیشتر مردم، منازل خودشان را در شهر و روستا‌ها که احتمال آبگرفتگی فراوان وجود دارد، تخلیه کردند.

وی در رابطه با اردوگاه‌های اسکان سیل زدگان عنوان داشت: در هر اردوگاه اعلام شده اسکان سیل زدگان شهرستان یکی از حوزه‌های معین را اعزام کردیم تا فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی انجام دهد.

مدیر مدرسه قائم حمیدیه با بیان اینکه ترمیم سیل بند‌ها از سوی طلاب و روحانیون تا حدودی کم شده است، گفت: از امروز فعالیت‌های فرهنگی برای سیل زدگان مدنظر قرار می‌گیرد البته نیاز اصلی سیل زدگان در شرایط کنونی، کمک‌های مالی برای بازسازی خانه هایشان است.

حجت الاسلام ساکی ادامه داد: باید خسارت خانه‌های که در نزدیکی رودخانه دچار ترک خوردگی و فرورفتگی و فرو افتادن دیوار‌ها شدند را جبران کنیم؛ چرا که بیشتر ساکنان خانه‌های مزبور از قشر ضعیف هستند.

وی با بیان اینکه کمک‌های مردمی به بهترین شکل ممکن در حال انجام است، اظهار داشت: نیازمند مبلغ برای اعزام به روستا‌ها نیازمند هستیم./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات