۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۰۲۶۶۱
خدادوست:

طب ایرانی به ارتقای سطح حوزه بهداشت و سلامت کمک می کند

طب ایرانی به ارتقای سطح حوزه بهداشت و سلامت کمک می کند
مشاور وزیر بهداشت به مقوله طب ایرانی اشاره کرد و گفت: این طب از پیشینه ای بسیار طولانی برخوردار است و می تواند به ارتقای حوزه بهداشت و سلامت کمک شایانی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمود خدادوست مشاور وزیر بهداشت در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: ما باید در ماه های مبارک رجب و شعبان آمادگی پیدا کنیم که در ماه مهمانی خداوند حداکثر بهره را ببریم.

وی با اشاره به ضرورت کمک رسانی مسؤولان به سیل زدگان اظهار داشت: امروز همه باید بسیج شوند تا مشکل هموطنان عزیز خود در مناطق سیل زده برطرف شود.

خدادوست به مقوله طب ایرانی اشاره کرد و ابراز داشت: این طب از پیشینه ای بسیار طولانی برخوردار است و می تواند به ارتقای حوزه بهداشت و سلامت کمک شایانی کند.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه طب ایرانی مبتنی بر دانش بومی بوده و رونق آن به افزایش اشتغال جوانان می انجامد، افزود: این طب می تواند در کنار طب رایج به حوزه سلامت خدمت رسانی کند؛ داروهایی که در طب ایرانی استفاده می شود، از گیاهان بومی بوده و می تواند در زمینه اشتغال زایی بسیار کمک کند.

وی با بیان اینکه طب ایرانی از ظرفیت اصلاح سبک زندگی مردم برخوردار است، خاطرنشان کرد: ما باید از طریق اصلاح سبک زندگی مردم آن ها را نسبت به اهمیت طب ایرانی متوجه سازیم تا به ارتقای حوزه سلامت و بهداشت در زندگی آن ها بینجامد.

خدادوست در ادامه به تبیین برخی روش های طب ایرانی برای جلوگیری از ابتلای انسان به بیماری در فصول مختلف پرداخت و ابراز کرد: اگر در خوراکی هایی که استفاده می کنیم دقت داشته باشیم بدون شک در هیچ فصلی از سال دچار بیماری های سخت نخواهیم شد؛ همچنین باید در زمینه انجام اعمالی همچون حجامت مزاج خود را در نظر بگیریم تا شاهد آثار مثبت در بدن خویش باشیم./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات