۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۰۲۶۸۳

نماینده آیت الله سیستانی معیارهای استفاده از شبکه های اجتماعی را تشریح کرد

نماینده آیت الله سیستانی معیارهای استفاده از شبکه های اجتماعی را تشریح کرد
نماینده حضرت آیت الله سیستانی معیارهای شرعی و دینی استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی را تشریح کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) در کربلا معلا برگزار شد، ضوابط و معیارهای شرعی و دینی استفاده از شبکه های اجتماعی را بیان کرد و اظهار داشت: یکی از نعمت های خداوند متعال در عصر حاضر، استفاده انسان ها از وسایل گوناگون برای ارتباط و تبادلات اندیشه و آراء است.

وی افزود: متاسفانه گاهی نعمت های الهی که فواید بسیاری برای زندگی انسان دارد را به علت عدم رعایت ضوابط و قوانین دینی و اخلاقی به مشکلی برای خود تبدیل می کنیم.

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی بیان کرد که برای هر چیزی باید قوانینی در نظر گرفته شود تا امنیت اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و ملی خدشه دار نشود. تفکر نسبت به آن چه که می خواهیم در شبکه های اجتماعی نشر دهیم می تواند از ضوابط بسیار مناسب باشد. انسان باید نسبت به آنچه که انتشار می دهد علم داشته باشد و از انتشار تصویر، پیام و یا ویدئویی از خود در رابطه با حق یا باطل، کذب یا صدق، ضلالت و هادی بودنش سوال کند و همچنین بررسی کند که آیا مثلا این پیام به طائفه، عشیره، قومیت و غیره توهین می کند و مضامین اخلاقی و غیر اخلاقی دارد یا خیر.

وی با بیان اینکه انتشار مطالب مفید، اقدامی حسنه، ممدوح و مقبول و انتشار مطالب غیر مفید نیز، غیر مقبول است، اظهار داشت: انتشار مطالب نادرست در شبکه های اجتماعی مانند گلوله یا بمبی بی هدف است که امکان دارد دوست، برادر و عزیزترین افراد انسان را هدف بگیرد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: برخی به اسم دین، به مخالفانشان تهمت و افتراء می زنند که چنین اقداماتی غیر صحیح است. تهمت و افتراء از وسائل مشروع برای مناقشات فکری و عقیدتی نیست و باید با حجت و استدلال صحیح به بحث و گفت وگو نشست.

ارسال نظرات