۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۰۲۷۰۰
استاد حوزه علمیه قم:

مقابله با نفوذ دشمن از تکالیف اجتماعی مسلمین است

مقابله با نفوذ دشمن از تکالیف اجتماعی مسلمین است
حجت الاسلام اکبری با اشاره به تکالیف اجتماعی جامعه اسلامی مقابله با نفوذ دشمن و دفاع از اقتدار نظام اسلامی را از تکالیف اجتماعی مسلمانان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود اکبری استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل شرعی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، آشنایی با وظایف شرعی و عمل به آن را از الزامات و وظایف مسلمانان دانست و گفت: مجموعه ای از وظایف برای هر مسلمان در زمینه های گوناگون مطرح است.

وی افزود: انسان ها تکالیفی دارند که به شکل های مختلف در طول زندگی مطرح است، بخشی از تکالیف انسان مربوط به وظایف فردی است، امام سجاد(ع) فرمودند بزرگترین حق الهی بر گردن هر مسلمان این است که بندگی کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که عبادت، نظافت و رعایت بهداشت، دینداری بخشی از از وظایف فردی است، اظهار داشت: انسان مسلمان باید به احکام شرعی و دینی ملتزم باشد و اطاعت خدا کرده و معصیت دوری کند.

وی ادامه داد: انسان باید اعضای خود مانند چشم و گوش را در اختیار بگیرد و در مسیر طاعت الهی از آن ها بهره بگیرد نه این که نعمت های خداوند متعال را در مسیر گناه استفاده کند.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که بعد دیگر وظایف انسان تکالیف اجتماعی است، ابراز داشت: یکی از تکالیف اجتماعی نماز جمعه است که برای آن ثواب حج در نظر گرفته شده است، امر به معروف و نهی از منکر و توجه به خانواده از دیگر تکالیف اجتماعی انسان محسوب می شود.

وی عنوان کرد: هر مسلمانی نسبت به موضوعات پیرامون خود باید موضع داشته باشد، یکی از موارد تکلیف اجتماعی بحث حوادث است، ممکن است که در طول سال حوادثی رخ دهد که انسان مسلمان نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به برکت اسلام رفتار مردم ایران با رفتار دیگران بسیار متفاوت است و همه کمک رسانی می کنند و در صحنه حاضر می شوند، نجات جان حادثه دیدگان و کمک رسانی و نجات اموال آن از وظایف مهم امدادرسانی است.

وی اضافه کرد: بر اساس روایات نباید همرنگ کفار شد و آداب آن ها را در پیش گرفت، دشمن می خواهد در جامعه اسلامی نفوذ کند و ما نباید اجازه نفوذ بدهیم و نمی توانیم با دشمن سازش کنیم، دشمن می خواهد اقتدار ایران اسلامی و نیروهای مسلح را تضعیف کنند و می خواهند اقتدار انقلاب اسلامی را بگیرند و ما وظیفه داریم که از نهادهای انقلابی حمایت کنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات