۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۰۲۷۶۳
امام جمعه درمیان:

شهرستان درمیان با کمبود فضای آموزشی رو به رو است

شهرستان درمیان با کمبود فضای آموزشی رو به رو است
امام جمعه درمیان گفت: شهرستان درمیان به تاسیس مدارس جدید نیاز دارد چرا که کمبود فضای آموزشی در این شهرستان احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام مصیب خزاعی، امام جمعه درمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان درمیان به تاسیس مدارس جدید نیاز دارد چرا که کمبود فضای آموزشی در این شهرستان احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث سه مدرسه و سه خوابگاه از نیازهای آموزشی درمیان است، گفت: درمیان دارای دانش آموز است اما مدرسه و فضای آموزشی به اندازه کافی ندارد.

امام جمعه درمیان افزود: سال به سال تعداد دانش آموزان شهرستان درمیان افزایش پیدا می‌کند و ثواب مدرسه سازی در این منطقه با توجه به مرزی بودن آن کمتر از مسجد سازی نیست.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: دانش آموزان مدرسه را به عنوان خانه دوم خود می‌دانند بنابراین باید خیران به این امر توجه داشته باشند و مدارس دارای امکانات و تجهیزات لازم باشد.

وی ادامه داد: بخشی از هزینه‌ها را باید به ساخت مدرسه اختصاص داد و امر مدرسه سازی در مناطق مرزی و شهرستان درمیان واجب است.

امام جمعه درمیان خاطرنشان کرد: تاکنون نیز خیران، بنیاد برکت و آموزش و پرورش در زمینه مدرسه سازی اقدامات خوبی در استان انجام دادند اما هنوز کافی نیست.

حجت الاسلام خزاعی اظهار کرد: شهرستان درمیان دارای مدارس کانکسی بسیاری است و با توجه به محروم و مرزی بودن درمیان لازم است خیران به این شهرستان توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در جذب کمک های خیرین بسیار تاثیرگذار است، افزود: چند هفته اخیر نیز کلنگ زنی به همت آموزش و پرورش، بنیاد برکت، خیران و آستان قدس رضوی در زمینه مدرسه سازی در درمیان انجام شده که امیدواریم به ثمر برسد./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات