۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۰۲۷۸۵
حجت الاسلام مهدوی ارفع:

ولایتمداری و توجه به مسائل علمی رسالت اصلی حوزه علمیه در گام دوم انقلاب است

ولایتمداری و توجه به مسائل علمی رسالت اصلی حوزه علمیه در گام دوم انقلاب است
استاد حوزه علمیه گفت: طلاب و حوزه های علمیه باید در راستای استخراج مبانی معارف و تولید محتوای دینی در قالب های رسانه ای و نرم افزاری حرکت کنند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع مفسر قرآن و نهج البلاغه و فعال فرهنگی تبلیغی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سوال که با توجه به بیانیه گام دوم وظیفه حوزه علمیه و روحانیت مغزز چیست؟ گفت: مقام معظم رهبری در فصل های روشنی اولویت های دهه پنجم را معین کردند که با کاوش در منظومه فکری معظم له اولویت های متعدد در زمینه های مختلفی به چشم می خورد.

اهتمام ویژه به مسائل علمی پژوهشی در راس امور است

وی در ادامه افزود: اولین اقدامی که باید انجام شود اهتمام ویژه به مسائل علمی و کاوش های پژوهشی است و طلاب و حوزه های علمیه باید در راستای استخراج مبانی معارف و تولید محتوای دینی در قالب های رسانه ای و نیم افزاری حرکت کنند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع در راستای تبیین اولویت حوزه و روحانیت در دهه پنجم انقلاب اسلامی ابراز داشت: معنویت افزایی و اخلاق مداری یکی دیگر از اولویت هایی است که نظام جمهوری اسلامی خاصه قشر حوزوی باید به آن توجه کنند.

زمینه های اخلاق و معنویت باعث رشد و بالندگی است

وی ادامه داد: جامعه ای که زمینه های اخلاق و معنویت در آن رشد و بالندگی داشته باشد در زمینه های دیگر نیز پویا خواهند شد و زمینه اوج گرفتن به افق تمدنی بیشتر را فراهم خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه گفت: توجه به زمینه های اقتصادی جزء اولویت هایی است است که در راستای توجه به تمدن اسلامی کارآمد خواهد بود.

کارشناس دینی ابراز کرد: مقام معظم رهبری صراحتا اولویت های کامل دهه پنجم را بیان فرمودند و هر قشری به نحوی باید در راستای آن بکشد، لکن استخراج مبانی تمدن سازی وظیفه اصلی حوزه و روحانیت است که در نهایت باید به قشر نخبگانی دانشجو وا نهاده شود تا به تولید علم منجر شود.

وی ادامه داد: تبلیغ و تفقه عمیق و بروز یکی دیگر از وظایف حوزه و روحانبت است که دستور قرآن و مبانی اسلامی است.

استاد حوزه علمیه در پایان افزود: پس از استخراج این مبانی پایه توسط حوزه و روحانیت تمام اقشار جامعه اسلامی با توجه و تامل مبتنی بر علوم پایه و مبانی معرفتی استخراج شده می توانند به وظیفه خود پی برده و زمینه رشد اجتماعی هر چه سریعتر را فراهم سازند./۸۱۱/ت302/ب1

محرمی محرمی
ارسال نظرات