۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۶۰۳۳۵۱
سنگری:

شخصیت حضرت علی اکبر باید الگوی جوانان انقلابی باشد

شخصیت حضرت علی اکبر باید الگوی جوانان انقلابی باشد
استاد دانشگاه و محقق تاریخ و ادبیات گفت: در قرائت امام راحل و مطالبات مقام معظم رهبری شخصیت حضرت علی اکبر باید الگوی جوانان انقلابی باشد.

دکتر سنگری مدیرگروه ادبیات پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت ایام ولادت حضرت علی اکبر در راستای تبیین شخصیت این جوان انقلابی گفت: هیچ انسانی نیست که در پی الگو و اسوه نباشد، اگر اتاق نوجوان ها رو مشاهده کنید، عکس قهرمان های ورزشی و یا هنری شخصیت محبوب مورد نظر آن ها که به تصویرشان مانوس اند به چشم می خورد.

انتخاب الگو امری فطری و مورد نیاز بشر است

وی ادامه داد: اینکه هر انسانی به دنبال الگو و سرمشق است کاملا فطری است، اگر قرار باشد انسان الگو طلب و الگو جو را به نیاز و عطشش پاسخ دهیم باید جوان و الگویی را معرفی کنیم که ویژگی های ممتاز پیامبر در او محرز باشد.

سنگری تاکید کرد: اگر قرار باشد چنین شخصیتی را جست و جو کنیم به حضرت علی اکبر(ع) می رسیم.

استاد دانشگاه با اشاره به ویژگی های حًرا علی اکبر و تطبیق آن در شرایط کنونی ابراز داشت: ویژگی هایی که از حضرت علی اکبر در حوزه تاریخ و روایات اشاره شده است، موضوع مردم داری و ارتباط بسیار نزدیک با مردم است و این نشان از شخصیت والای معظم له است.

سنگری جوان مومن انقلابی را الگوی تام و تمام شرایط کنونی تلقی کرد و گفت: جوان موفق امروز جوانی است که با مردم بجوشد و با مردم همراه باشد، برجسته ترین جوانان ما کسانی هستند که کنار مردم حضور پیدا می کنند.

انقلابی به روز و بهنگام در شرایط حرکت می کند

وی در ادامه تبیین شخصیت حضرت علی اکبر افزود: یکی دیگر از ویژگی های شخصیت حضرت علی اکبر این است که یک چهره کاملا به روز و بهنگام در حوادث است و از خطر نمی هراسد و کاملا انقلابی است.

استاد دانشگاه در پایان گفت: برای جوان و چهره ی انقلابی در بیانات مقام معظم رهبری ویژگی هایی بیان شده است که این ویژگی ها در شخصیت حضرت علی اکبر قابل مشاهده است./۸۱۱/ت302/ب1

محرمی محرمی
ارسال نظرات