۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۶۰۳۵۷۳
حجت الاسلام صفاری:

ذکر صلوات پیوند با توحید و ولایت و اوج ذکر و عبودیت است

ذکر صلوات پیوند با توحید و ولایت و اوج ذکر و عبودیت است
استاد حوزه علمیه با بیان به اینکه صلوات دانشگاه انسان‌سازی و تربیت است، گفت: ذکر صلوات پیوند با توحید و ولایت و اوج ذکر و عبودیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفاری استاد حوزه علمیه، امروز در مهدیه تهران درباره اهمیت صلوات، گفت: یکی از برکات ماه شعبان صلوات ماه شعبانیه است.

وی بابیان اینکه صلوات و مناجات شعبانیه برکات فراوانی دارد، ادامه داد: اهل‌بیت(ع) در این نوع دعاها و مناجات معارف الهی را به بشر آموزش می‌دهند و انسان‌ها با آن به غنای مطلوب دست می‌یابند.

حجت الاسلام صفاری با تأکید بر اینکه انسان هنگام دعا باید به معنا و مفاهیم آن توجه داشته باشد، عنوان کرد: مناجات و صلوات شعبانیه از غنی‌ترین دعاها و مناجات‌ به شمار می‌رود. ذکر صلوات بر تعالی و رشد معنوی انسان‌ها تأثیر می‌گذارد و دردهای آنان را درمان می‌کند چراکه صلوات نور و یک حقیقت آسمانی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند نخستین صلوات‌گوی عالم بوده است، اظهار داشت: ذکر صلوات پیوند با توحید و ولایت و اوج ذکر و عبودیت است، صلوات تسبیح، تحلیل، تکبیر و تمهید بوده و عصاره همه اذکار به شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه همه معارف حقه در صلوات جمع است، گفت: صلوات به انسان صفای باطن می‌دهد و او را از آتش دوزخ رها می‌کند، صلوات دانشگاه انسان‌سازی و تربیت است. صلوات بالاترین عبادت و ذکری است که انسان را با خداوند پیوند می‌دهد.

حجت الاسلام صفاری ادامه داد: انسان با ذکر صلوات می‌تواند رضایت خداوند را جلب کند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: انسان باید به‌گونه‌ای زندگی کند که امام زمانش از او راضی باشد و این رضایت زمانی کسب می‌شود که انسان از انجام گناه اجتناب کند و در انجام کارها به کسب رضایت الهی توجه داشته باشد.

وی در خصوص حقوق اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: معرفت و شناخت نسبت به اهل‌بیت(ع) از حقوق آن بزرگواران به شمار می‌رود طبق صریح روایات؛ کسی که امام خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلی مرده است.

حجت الاسلام صفاری با اشاره به اینکه عقاید شیعه بر مبنای علم، عقل و آیات قرآن استوار است، گفت: تک‌تک عقاید مکتب تشیع مبرهن و مستدل است./813/پ203/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات