۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۰۳۶۰۱
آیت الله علوی گرگانی:

دوران مدرسه بهترین زمان خودسازی طلاب است

دوران مدرسه بهترین زمان خودسازی طلاب است
حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به علم و عمل و تبلیغ به عنوان ویژگی های فقیه تأکید کرد که طلبه باید تا در مدرسه تحصیل می‌ کند خودسازی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) تحت اشراف آیت الله ناصری با بیان این که شرط اول در فهم معارف الهی باز کردن چشم دل است، گفت: حتی در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) وقتی ایشان صحبت می‌ کردند، عده ای که از عقل و ادب کافی برخوردار نبودند به سخنان نورانی ایشان گوش نمی کردند.

وی افزود: بر عکس هم افرادی مثل اباذر غفاری بودند که دل و جان خود را در اختیار حضرت رسول قرار داد تا جایی که کتابی از وصایای پیامبر به ایشان جمع آوری شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: طلبه باید مثل اباذر معارف را درک کرده و آنها را به دیگران نیز انتقال بدهد، در روایت داریم کسی که یادبگیرد و بعد عمل کند و در مرحله سوم به دیگران منتقل کند در آسمان ها از او به عنوان فقیه یاد می‌ شود.

وی با اشاره به این که در روایت امام صادق(ع) انسان ها به دو دسته تقسیم شده اند، گفت: مطابق این روایت یک دسته افراد سالمند و دسته ای هم جوان هستند، بهترین جوان ها آن جوانی است که در حال جوانی خود را همچون سالمندان می‌ داند و اوقات خود را تلف نمی کند بلکه با ذکر و یاد خدا انس می‌ گیرد و گویا همچون پیران آماده مرگ است و بدترین سالمندان کسانی هستند که خود را شبیه جوانان نشان بدهد.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: این روایات را باید ملاک عمل و زندگی قرار بدهید و بهترین دورانی که می‌ توانید خود را بسازید همین اوقاتی است که در مدرسه هستید و از محضر اساتید خودتان در مدارس استفاده می‌ کنید.

وی تصریح کرد: اگر بزرگان ما نبودند همه ما گمراه می‌ شدیم ولی باید به گونه ای عمل کنیم که وقتی پیر شدیم حسرت نخوریم که چرا بیشتر به دستورات ائمه طاهرین(ع) عمل نکردیم؛ در همین سن جوانی خود را به سمت عبادت و پاکدامنی حرکت بدهید و حرکت خود را در مسیر الی الله رقم بزنید./1330/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
جزاهم الله عنّا و عن جمیع المؤمنین خیر الجزاء
0
0