۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۰۴۱۵۵
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

روحانیت همانند دفاع مقدس در خدمت رسانی به سیل زدگان پیشگام بوده است

روحانیت همانند دفاع مقدس در خدمت رسانی به سیل زدگان پیشگام بوده است
نماینده خبرگان با تجلیل از حضور جهادی روحانیت در خدمت رسانی به سیل زدگان گفت: این مسأله نشان می دهد که روحانیت حرف نمی زند بلکه اهل عمل و جهاد در راه خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حادثه سیل اخیر در برخی استان ها و مشکلات سیل زدگان گفت: اگرچه این سیل خسارات فراوانی به بار آورد، اما سبب خلق صحنه های بسیار زیبایی از همیاری و همدلی مردم ایران نسبت به یکدیگر شد.

وی ادامه داد: ما در سیل اخیر شاهد مناظر و صحنه های بسیار زیبایی از تلاش ها و ایثارگری های نیروهای جهادی و امدادی بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان اینکه نیروهای دولتی باید تا پایان کار و بهبود یافتن شرایط زندگی مردم پای کار باشند، اظهار داشت: سازمان های مربوطه باید پیش از به وقوع پیوستن حادثه سیل پیشبینی های لازم را انجام می دادند و از این جهت که نسبت به وظایف خود کوتاهی کرده اند باید مورد سؤال قرار گیرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم برخورد قاطع قوه قضاییه با خاطیان و مقصران در زمینه سیل اخیر تأکید و عنوان کرد: دستگاه قضا باید به مسأله سیل ورود پیدا کرده و با قصوراتی که برخی مسؤولان در زمینه هایی همچون عدم لایروبی رودخانه ها مرتکب شده اند، برخورد کند.

وی افزود: نیروهای دولتی در برخی استان ها به خوبی وارد صحنه شده و به مردم خدمت رسانی کرده اند، اما در برخی استان ها شاهد کم کاری برخی مسؤولان هستیم، بنابراین مسؤولان قضایی باید نسبت به بررسی اینگونه کوتاهی ها اهتمام ورزیده و با مقصران برخورد لازم را صورت دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در ادامه با تقدیر و تشکر از حضور جهادی نیروهای مسلح، بسیجیان، طلاب و روحانیت و نیروهای مردمی در مناطق سیل زده و خدمت رسانی به سیل زدگان تأکید کرد: با توجه به برخی آمارها صدها نفر از طلاب و روحانیون در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده اند؛ این مسأله به همه نشان می دهد که روحانیت فقط حرف نمی زند و شعار نمی دهد، بلکه اهل عمل و جهاد در راه خداوند است.

وی با بیان اینکه روحانیت در عرصه خدمت رسانی به سیل زدگان پیشگام بوده است، ابراز کرد: روحانیت امروزی نیز همانند روحانیت دوران دفاع مقدس در عرصه های امدادی، فرهنگی و تبلیغی به صورت پیشگام وارد صحنه شده و به مردم خدمت کردند؛ ما در سیل اخیر کارنامه موفق و درخشانی را از حوزه و روحانیت را مشاهده می کنیم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات