۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۰۴۲۵۸
شورای بین المللی حمایت از محاکمه های عادلانه:

در عربستان منطق انسانی و محاکمه عادلانه وجود ندارد

در عربستان منطق انسانی و محاکمه عادلانه وجود ندارد
یک شورای بین المللی ضمن محکومیت اعدام 37 شهروند سعودی، اعلام کرد: احکام قضایی در عربستان طبق فرقه گرایی صادر می شود بی آنکه منطق انسانی و محاکمه عادلانه وجود داشته باشد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شورای بین المللی حمایت از محاکمه های عادلانه اعلام کرد که احکام در عربستان علیه شهروندان این کشور طبق فرقه گرایی صادر می شود و تطابقی با قوانین و مقررات قضایی ندارد.

شورای یاد شده ضمن محکوم کردن اعدام 37 تن از شهروندان عربستان بدست آل سعود این اعدام گروهی صورت گرفته را جنایت توصیف کرد.

شورای بین المللی حمایت از محاکمه های عادلانه همچنین درخواست مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر توقف اعدام ها در عربستان را تأیید کرد و افزود: در عربستان منطق انسانی و محاکمه عادلانه وجود ندارد و کسی نمی تواند اعتراضی به محمد بن سلمان کند.

وزارت کشور عربستان روز گذشته از اعدام 37 نفر از شهروندان این کشور با عنوان آنچه که اتهام تروریستی و ارتباط با تروریسم خواند، خبر داد.

اعدام‌‍‌های اخیر در شهرهای مکه، مدینه و ریاض و همچنین در استان عمدتا سنی قصیم و در استان شرقیه محل سکونت اکثریت اقلیت شیعه این کشور، انجام شده است.

 شایان ذکر است که  عربستان با اعمال این سیاست‌های وحشیانه علیه شیعیان در مناطق شرقی این کشور  وانمود می کند که آنها تهدیدی برای امنیت ملی هستند./983/ب

ارسال نظرات