۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۰۴۴۱۳
امام جمعه موقت اصفهان:

مردم همچون یک مشت واحد در برابر دشمنان ایستاده اند

مردم همچون یک مشت واحد در برابر دشمنان ایستاده اند
حجت الاسلام والمسلمین رهبر گفت: مردم در این شرایط سخت اقتصادی همچون یک مشت واحد در برابر دشمنان ایستاده اند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان گفت: مسؤولان جایگاه فعلی شان را مدیون خون شهدا هستند.

وی در ابتدا با اشاره به نامه امیرمومنان (ع) به والی بصره که در مهمانی اشرافی حضور پیدا کرده بود، افزود: امیرمومنان (ع) به واسطه این نامه به حکومتداران مسلمان می‌آموزند که باید بر امور مسلمین نظارت داشته باشند؛ امیرمومنان (ع) به آن شخص استاندار می‌فرمایند، شما نمی‌توانید مثل من زندگی کنید، ولی من را با ورع و پرهیزکاری و اجتهاد در راه خداوند یاری کنید.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر اظهار کرد: مسؤولان باید در یاری کردن مردم جهاد کنند و درب دفترشان بر روی مردم باز باشد؛ خانواده شهدا با هدیه کردن فرزندانشان به انقلاب، مسؤولان را به جایگاه فعلی رسانده اند؛ نباید تملق کنندگان و چاپلوسان در کنار یک مسؤول به جایگاه‌هایی که حقشان نیست برسند؛ مردم در این شرایط سخت اقتصادی همچون یک مشت واحد در برابر دشمنان ایستاده اند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: باید در دین داری استوار بود و همچون یاران راستین اهل بیت (ع) جان فدا کرد و از حق دفاع کرد و این همان معنای انقلابی بودن است؛ رهبر انقلاب فرمودند من یک انقلابی هستم و همه مسؤولان و مردم در هر عنوان و جایگاهی هستند باید این روحیه انقلابی را در خودشان ایجاد، حفظ و تقویت کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که کارگر زحمت کش بی ادعا است، ابراز کرد: کارگر در اسلام جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد تا جایی که پیامبر (ص) می‌فرمایند، لعنت خداوند بر کسی که اجر کارگر را به طور کامل پرداخت نکند؛ در زمان فعلی که مردم مستضعف بسیار زیاد هستند باید حقوق کارگران به طور کامل پرداخت شود و به هیچ عنوان پایمال کردن حق این عزیزان قابل پذیرش نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رییس جمهور احمق آمریکا اقدامات زیادی انجام داده که همگی به نفع جمهوری اسلامی بوده است؛ برجام بدفرجام ما را هوشیار کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست؛ آمریکا امّ الفساد فعلی روی زمین است و رییس جمهورش منفورترین رییس جمهور روی کره زمین است.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با اشاره به اقدام آمریکا در تروریست معرفی کردن سپاه گفت: همه می‌دانند هر کجا در دنیا تروریستی وجود دارد با آمریکا در ارتباط است و درود بر مردم عزیز ایران که گفتند ما همگی سپاهی هستیم؛ یاوه سرایی‌های اخیر آمریکا و سعودی‌های یهودی از جانب بسیاری از کشور‌های بزرگ دنیا مورد پذیرش نیست، آمریکایی‌ها هرگز نمی‌توانند فروش نفت ایران را به صفر برسانند.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به گرانی‌های اخیر خاطرنشان کرد: نظارت کردن از سوی مسؤولان فراموش شده است، چه شده است که باید گوشت از خارج از کشور وارد کنیم، چه شده است که قیمت اجناس این گونه بالا رفته است، این وضعیت نتیجه سوء مدیریت‌ها و عدم نظارت‌ها است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان افزود: باران رحمت الهی بر سر ما فرود آمده است، ولی به دلیل اشتباهات ساختاری در ساخت و ساز سیل با راه افتاده است؛ باید استان‌ها در کنار یکدیگر باشند و در تقسیم آب عدالت مراعات شود، تعصبات کورکورانه و جاهلانه نباید منجر به بی عدالتی شود؛ شرق اصفهان که سال‌ها با بی آبی دست و پنجه نرم می‌کرده است در حال حاضر از جهت کشاورزی وضعیت خوبی دارد، ولی همچنان باید در مساله آب مدیریت داشته باشیم./۸۶۷/پ202/ب1
محمد قربانیان
ارسال نظرات