۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۶۰۴۹۶۵
آیت‌الله جاودان:

خداوند گناه مهمانان ماه رمضان را می‌بخشد + فیلم

خداوند گناه مهمانان ماه رمضان را می‌بخشد + فیلم
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رمضان ماه مهمانی خداوند است، گفت: خداوند گناه مهمانان ماه رمضان را می بخشد تا پاک وارد رمضان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبر اسلام فرمودند: انسان هیچ دردی ندارید جز گناه و هیچ راه حلی برای درمان این درد دوجود ندارد جز اینکه استغفار کند.

وی افزود: امام سجاد(ع) می فرمایند: بارالها؛ اگر من به درگاه تو برای آمرزش گناهانم گریه کنم به حدی که بلکم زخم شود و مژگانم فرو ریزد، به قدری ناله کنم که صدایم قطع شود، همچنین در برابر تو به اطاعت بایستم به قدری که استخوان پایم از گوشت جدا شود و برای تو به رکوع بروم تا استخوان های ستون فقراتم از هم کنده شوند و برای تو سجده کنم تا چشمم از حدقه خارج شود و تمام عمرم خاک و آب گل آلود بخورم، تمام عمرم تو را یاد کنم و اهل استغفار با همه این اعمال من مستوجب این نمی شوم که حقی بر تو داشته باشم.

آیت‌الله جاودان با اشاره به اینکه بخشش گناهان انسان همه نشانه فضل الهی است، عنوان کرد: در میان بندگان کسی بالاتر و با اخلاص تر از پیامبر وجود ندارد همچنین محبت حضرت به خداوند از همه انسانها بالاتر بود اما با همه این بلند مرتبه بودن حقی نسبت به خداوند پیدا نمی کنند چون خداوند همه این توفیقات را نصیب ایشان کرده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان شاکر از فضل و رحمت الهی است که شکر خداوند را به جای می آورد، عنوان کرد: شکر نعمت خود جای شکر دارد؛ انسان هر چه در این عالم عمل صالح انجام داده همه فضل الهی است بنابراین انسان نباید به اعمال خود امید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان با اهل انجام کار خیر باشد، اظهار داشت: انسان زمانی که کار خیر انجام داد باید سریع آن را فراموش کند تا مبادا با مغرور شدن به خود آن عمل حبط شود.

آیت‌الله جاودان با تاکید بر اینکه انسان در همه حال باید به فضل و رحمت الهی امیدوار باشد، بیان داشت: انسان اگر به اعمال نیک خود امیدوار نباشد غرق در رحمت الهی می شود؛ انسان نیازمند غرق شدن در رحمت الهی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان حتی در اوج تقوا باید نسبت به اعمال خود ناامید باشد چنین انسانی در دنیا و آخرت سعادتمند می شود. انسان اگر روی اعمال خوب خودش حساب باز کند مقرب درگاه الهی نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه استغفار باید یاد خداوند باشد، عنوان کرد: انسان اگر در انجام عمل صالح مداومت داشته باشد دیگر اعمال نیک خود را شمارش نمی کند و با این وجود مدام خود را مقصر می داند که چرا کم عمل صالح انجام داده است.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه خداوند رؤوف، رحیم و تواب است، گفت: اوست که اعمال انسان را می پذیرد و گناهان گناهکار را می بخشد، خداوند در انتظار توبه انسان گناهکار است تا او را ببخشد. کسانی که محبت امام حسین(ع) در دل دارند رحمت الهی شامل آنان می شود.

وی افزود: رمضان ماه مهمانی خداوند است اگر کسی به این مهمانی برود بخشیده می شود انسان در ماه شعبان باید از خداوند بخواهد او را ببخشد تا پاک وارد رمضان شود./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 11
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات