۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۰۴۹۶۹
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

انتظار مردم از رییس قوه قضاییه اجرای عدل و داد در جامعه است

انتظار مردم از رییس قوه قضاییه اجرای عدل و داد در جامعه است
استاد حوزه علمیه گفت: رییس قوه قضاییه عدل و داد را در جامعه حاکم کند و اجازه ندهد زالو صفتان به جای خدمت به دین و مردم در حق آنان ظلم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی هیات میثاق با شهدای گمنام دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شیعه کسی است که همه اعمالش براساس رضایت اهل بیت(ع) انجام شود.

وی با بیان اینکه صفات انسان شیعه بسیار خاص است، عنوان کرد: یکی از مهمترین صفات شیعیان ولایتمدار بودن آنان است، انسان شیعه اهل شعار نیست که ساکت باشد و منتظر اینکه ببیند ولایت چه زمانی تنها می شود بعد به یاری ایشان بشتابد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: ولایتمدار حقیقی بودن هنر است و ثوابش به مراتب بالاتر از شهادت و همه خوبی‌ها است؛ بنابراین انسان ولایتمدار اجازه نمی دهد کسی ولی را تخریب کند و با همه وجود مدافع ولایت است.

استاد حوزه علمیه درخصوص ندا سردادن، گفت: مراد از ندا صدا کردن از دور است و نخستین کسی که انسان را مورد ندا قرار داد خداوند متعال بود تا انسان به سوی او برود و اگر انسان به این ندا لبیک بگوید و مقداری پیش برود آن ندا به نجوا تبدیل می شود و این نجوا زمینه ساز شهود وجه الله می شود.

وی با بیان اینکه قرآن کریم سخن خداوند با انسان است، ابراز کرد: برای شناخت اسلام باید به خود اسلام رجوع کرد، قرآن کریم و نهج الباغه اسلام واقعی را معرفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه اسلام به اجرای عدل و داد در جامعه اسلامی تاکید دارد، گفت: مردم از آیت الله رئیسی توقع دارند که عدل و داد را در جامعه اجرا کند حتی اگر انسان در این راه به شهادت برسد ارزش دارد که برای اجرای حق جان دهد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در سیل اخیر خیل عظیمی از مردم به یاری آسیب دیدگان شتافتند و به قدری در خدمت رسانی سنگ تمام گذاشتند که صاحبخانه را می نشاندند و خود مشغول بیرون کشیدن گل از خانه می شدند ما مردمی متحد و دلسوز داریم باید قدر این ظرفیت را دانست.

وی افزود: اگر قوه قضاییه در حیطه کاری خود درست عمل کند و مردم بتوانند در سال جاری براساس شایسته سالاری نمایندگان مجلس را انتخاب کنند می توان شاهد تحول در جامعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی قدر نظام را نمی دانند و به جای اینکه به مردم و دین خدمت کنند با زالو صفتی که از وهابیان بدتر است در حق ملت خیانت می کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات